۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۰۴۹

همراهی 172 روحانی بسیجی آذربایجان شرقی با کاروان های راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی تاکنون 172 طلبه و روحانی بسیجی را به همراه کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کرده است.
همراهی 172 روحانی بسیجی آذربایجان شرقی با کاروان های راهیان نور

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از اعزام 172 روحانی بسیجی به اردوی راهیان نور کشور خبر داد و گفت: این سازمان تاکنون 172 طلبه و روحانی بسیجی را به همراه کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کرده است.

 

وی با اشاره به مشارکت مدارس علمیه خواهران و برادران استان در این طرح خاطرنشان کرد: این روحانیان در دو مرحله همراه کاروان های دانش آموزی به مناطق عملیاتی کشور عازم شدند که 97 نفر اعزام شدگان به اردوی راهیان نور خواهران بسیجی طلبه و بقیه برادران روحانی بودند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با اشاره به چگونگی فعالیت طلاب و روحانیان بسیجی در کاروان های راهیان نور گفت: پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری آئین های عبادی و معنوی، تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطره گویی، بیان احکام و برگزاری مسابقات فرهنگی و معنوی از مهمترین وظایف روحانیان اعزامی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 30 پایگاه مقاومت بسیج طلاب در مدارس علمیه خواهران و برادران استان خبر داد و گفت: طرح صالحین در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج طلاب و روحانیان استان نیز اجرا می شود که در زمان حاضر 90 درصد روحانیان و طلاب آذربایجان شرقی عضو بسیج هستند.

 

حجت الاسلام سرایی در ادامه از اعزام تعدادی از فرماندهان پایگاه های تابعه سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طلاب تعدادی از مدارس علمیه استان برای شرکت در دوره های آموزشی آشنایی با مدیریت اسلامی به مشهد عازم شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تجهیز پایگاه های مقاومت استان به کتب دینی و مذهبی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 500 جلد کتب مذهبی و علمی به کتابخانه‌های پایگاه های مقاومت بسیج استان اهدا شده که افزون بر این 400 عنوان لوح فشرده با موضوعات اجتماعی، سیاسی، روان شناسی و مذهبی از مباحث استادان حوزوی و دانشگاهی به صورت بایگانی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

به گفته مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی 90 درصد مسؤولان اجرایی طرح صالحین را طلاب و روحانیان تشکیل می دهند./935/ت302/ب

ارسال نظرات