۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۶۰۰۵۵
نماینده ولی فقیه در زنجان:

سیاست‌زدگی علم توطئه دشمن برای رکورد مراکز دانشگاهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: در کشورهای جهان سوم برای این که علم رشد نکند برچسب های سیاسی به علم و علما می زنند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در اجلاس مشترک رؤسای واحدها و مراکز دفاتر فرهنگی اسلامی منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبات مهمی از جامعه دانشگاهی کشور دارند، اظهار داشت: صرف افزایش ظرفیت پذیرش و میزان فارغ التحصیلان امتیازی برای مراکز آموزش عالی محسوب نمی‌شود.

 

وی با بیان این‌که نباید نگاهی آمیخته با سیاست نسبت به علم و فرآیند تعلیم و تربیت رایج شود، خاطرنشان کرد: چنین مسأله ای آفتی بزرگ برای جامعه دانشگاهی محسوب خواهد شد و آنان از رسالت اصلی خود دور می کند، در کشورهای جهان سوم برای اینکه علم رشد نکند برچسب های سیاسی به علم و علما می زنند.

 

امام جمعه زنجان با انتقاد از این‌که خروجی فارغ التحصیلان آموزش دیده در مراکز دانشگاهی ایده آل نیست، تصریح کرد: اگر دانشگاه به رسالت خطیر خود عمل کند، مسؤولیتی کمتر از حوزه های علمیه ندارد، با وجود این که خانواده، دولت و معلمان برای رشد علمی تربیتی فرزندان تلاش می کنند؛ اما همگی از خروجی این اقدامات گله مند هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر بازنگری در رسالت اصلی دانشگاه در جامعه اسلامی افزود: فارغ التحصیل کردن دانشجو از دانشگاه هنر نیست بلکه فرد متعهد، مجرب و متخصص تحویل جامعه دادن هنر است، از این رو انتظار داریم کیفیت خدمات ارائه شده از این پس باید در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد.

 

وی با اشاره به این‌که توجه به ارتقای کمی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از میزان توجه به کیفیت آموزش های علمی و تربیتی ارایه شده در این مراکز بوده است، گفت:  دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون رشد چشمگیری در بعد کمی داشته است، اما در مباحث کیفی آموزش و البته مسائل تربیتی و اخلاقی توفیق ایده‌آل ندارد.

 

همچنین ابراهیم عزیزی، رییس دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نقده و علی قهرمانی یکی از مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد به ارایه گزارشی از فعالیت های این مراکز در زمینه های تربیتی و آموزشی پرداختند و اظهار داشتند: گفت: مقابله با نفوذ جریان های انحرافی و عرفان های کاذب میان دانشجویان، توجه به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، ترویج ازدواج دانشجویی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان همواره مورد نظر بوده است./9351/پ202/س

ارسال نظرات