۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۶۰۱۱۳
سرلشگر سلیمانی:

دفاع مقدس تبلور عینی اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ سرلشکر سلیمانی با اشاره به مظلومیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، گفت: تنها کمک‌های بلاعوض عربستان سعودی به صدام دو برابر حجم هزینه‌های ایران در دفاع مقدس بود.
سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا در تبریز اظهار داشت: دفاع مقدس تبلور حقیقی و عینی اسلام ناب محمدی است که در هیچ جنگی نمی‌توان نظیر آن را یافت.

 

وی با تأکید بر این‌که صاحبان آن جنگ هرگز نمی‌توانند اذعان کنند معرف مذهب شان است، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا با جنایاتی که در عراق و افغانستان و دیگر مناطق انجام داده بگوید رفتارش نماد مسیحیت است افتضاح بزرگی است، اگر رژیم صهیونیستی رفتار سربازان خود را معرف دین حضرت موسی(ع) معرفی کند شرم‌آور و توهین بزرگ به پیامبر خود کرده است.

 

سرلشگر سلیمانی با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس نماد واقعی بودن مذهب اسلام آن بود، افزود: شیعه یعنی دفاع مقدس، اسلام یعنی دفاع مقدس و در این بین نماد تربیت اهل‌بیت(ع) کسانی چون مهدی و حمید باکری، تجلایی، شفیع‌زاده و امثال این شهیدان هستند، در حقیقت رزمندگان جنگ تحمیلی با تأسی به ائمه اطهار(ع) حماسه‌ساز تاریخ اسلام و تشییع شدند.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به مظلومیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، گفت: تنها کمک‌های بلاعوض عربستان سعودی به صدام دو برابر حجم هزینه‌های ایران در دفاع مقدس بود، آن دوران در یک طرف ارتش تا بن دندان مسلح دشمن و در طرف دیگر رزمندگانی بود که با اتکا به مذهب و مکتب تشیع ایستادگی کردند.

 

وی در ادامه با تشریح ابعاد شخصیتی رزمندگان لشکر عاشورا به ویژه شهید مهدی باکری، اظهار داشت: هر یک از شهیدانی همچون باکری‌ها، همت، حسن باقری، شفیع‌زاده، یاغچیان و تجلای برای یک ملت کافی است، شهدای آذربایجان نه تنها فخر استان بلکه فخر ایران، اسلام و تشیع هستند و تنها متعلق به آذربایجان نیستند.

 

سرلشگر سلیمانی در پایان با تأکید بر توجه به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ با تمام تلخی‌هایی که دارد صحنه بروز و ظهور انسان‌های بزرگی چون شهید باکری‌ها بود که اگر نبود صحنه جنگ و جهاد این غیور مردان که موجب افتخار تاریخ اسلام و تشیع هستند هرگز شناخته نمی‌شدند.

 

وی تصریح کرد: به غیر از فرهنگ جهاد حتی مقدس‌ترین مکان‌های تربیتی و حوزه‌های علمیه هم نمی‌توانستند جوهره وجودی سرداران شهید را متجلی کنند، البته باید اذعان داشت که ایثارگری‌های جنگ دست رنج روحانیت بود، اما غیر از صحنه جهاد در هیچ صحنه‌ای تمام وجود این انسان‌های خالص بروز پیدا نمی‌کرد./935/پ202/ج

ارسال نظرات