۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۶۰۱۶۸
آیت الله شبستری:

تاکید امام جمعه تبریز بر گرامی داشت باشکوه 12 فروردین

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری بر ضرورت بزرگداشت سالروز 12 فروردین تاکید کرد و گفت: انتخاب حکومت جمهوری اسلامی از سوی ملت ایران سرنوشت ساز بود و گرامیداشت این روز باید به خوبی برنامه ریزی شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست برنامه ریزی مناسبت های 12 فروردین، بزرگداشت نیم قرن قیام خونین 15 خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز اظهار داشت: مناسبت هایی در کشور وجود دارند که یوم الله هستند، یعنی روزهای سرنوشت ساز برای انقلاب بوده اند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که یوم الله 15 خرداد، 12 فروردین و سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جمله این روزها هستند، تصریح کرد: یوم الله 12 فروردین که اثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، بایستی به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شود.

 

وی با بیان این‌که برگزاری رفراندوم در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی نشان از تحقق عینی مردم سالاری دینی در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: انتخاب حکومت جمهوری اسلامی از سوی ملت ایران سرنوشت ساز بود که گرامیداشت این روز باید به خوبی برنامه ریزی شود.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که سال آینده مصادف با پنجاهمین سالگرد قیام تاریخی 15 خرداد است، گفت: قیام 15 خرداد نخستین جرقه و زمینه حرکت پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، قیام 15 خرداد در خفقانی که در زمان طاغوت وجود داشت، حرکت شجاعانه و تعیین کننده برای پایه گذاری انقلاب بود.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی اسلام و شریعت را احیا کرد، افزود: پس از 14 قرن که جهانیان دین را افیون ملت ها می دانستند، نخستین حکومت شیعی به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت امام راحل بنیان گذاشته شد، بایستی قدر این نظام را دانست چراکه برقراری چنین حکومت دینی آرزوی دیرین علمای سلف بوده است.

 

آیت الله شبستری با تشریح نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی با انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین عامل تحرک و پویایی در همه زمینه ها است و با این کار اسلام را از انزوا خارج کرد، بر این اساس 14 خرداد سالگرد ارتحال امام (ره) به علت حقی که امام خمینی بر گردن ملت ها و اسلام دارد یوم الله است و باید سال به سال با شکوه تر برگزار شود.

 

وی سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی را فرصتی برای بازخوانی برکات ولایت فقیه در کشور دانست و گفت: پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب سکانداری انقلاب را بر عهده دارند که مسیر ولایت را به شایستگی ادامه می دهند.

 

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در سخنانی بر مشارکت و مشاوره مناسب دستگاه های اجرایی در برگزاری با شکوه پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد تأکید کرد و گفت: سالروز انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و مقام ولایت فقیه امت اسلامی نیز از جمله مهمترین برنامه های سال آینده خواهد بود./935/پ203/ج

ارسال نظرات