۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۶۰۲۲۵
به منظور ریشه کنی بی سوادی در روستاها؛

گردهمایی مبلغان طرح هجرت مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان طرح هجرت مازندران به منظور ریشه کنی بی سوادی در روستاها برگزار شد.
گردهمایی مبلغان طرح هجرت مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گردهمایی روحانیان طرح هجرت مازندران به منظور ریشه کنی کامل بی سوادی در روستاها امروز از سوی نهضت سوادآموزی استان در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام خوبانی در این مراسم مسأله هجرت را سنت حسنه پیامبر و ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام به منظور تبلیغ دین اسلام و رساندن پیام الهی به مردم از مکه به مدینه هجرت کردند و ائمه معصومین(ع) نیز در دوران حیات خود این سنت حضرت خاتم را ادامه دادند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اعزام روحانی به منظور تبلیغ شریعت محمدی یکی از ماندگار‌ترین اقدامات صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که تأثیرگذاری گسترده ای داشته است.

 

وی، تفقه در دین و ابلاغ و انذار را دو وظیفه و رسالت اصلی حوزه و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت آگاه همواره در عرصه تفقه در دین حضوری چشمگیر و تأثیر‌گذار داشتند و این نقش آفرینی همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان این که ابزار و هدف تبلیغی تأثیر‌گذاری این سنت اسلامی را دو چندان خواهد کرد، بیان داشت: امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه برنامه ریزان باشد، ابزار و هدف تبلیغ است که بدون این دو پشتوانه مهم نباید به فکر تأثیرگذاری تبلیغی باشیم.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که ابزار و هدف تبلیغی تأثیر‌گذاری این مسأله مهم را دو چندان خواهد کرد، بیان داشت: امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه برنامه‌ریزان باشد، ابزار و هدف تبلیغ است که بدون این دو پشتوانه مهم نباید به فکر تأثیرگذاری تبلیغی باشیم.

 

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه مازندران به انواع مختلف تبلیغ دین در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که با تأکید براین که تبلیغ چهره به چهره یکی از تأثیر‌گذار ترین نوع تبلیغ در ترویج دین بوده است، خاطرنشان کرد: ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند و تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

 

وی با اشاره به این که تبلیغ چهره به چهره سنت قدیمی و تاریخی حوزه‌های علمیه است، گفت: مبلغان نباید با ورود ابزارهای جدید در عرصه تبلیغ نسبت به تبلیغات سنتی حوزه، یعنی خطابه و منبر تریبون بی‌اعتنا باشند و یا نقش آن را حقیر بشمارد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره تأثیرگذاری آن بر افکار عمومی جامعه را بیشتر خواهد کرد، ادامه داد: بزرگان حوزه بهترین شیوه تبلیغ و پاسخ‌گویی را شیوه چهره به چهره می دانند و تاثیر‌گذاری و نفوذ در روش‌های دیگر نسبت به روش‌های حضوری و چهره به چهره به یقین کمتر است./950/پ202/ب

ارسال نظرات