۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۲۶۸

طلاب نمونه حوزه علمیه مرند تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ طلاب برگزیده حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند که میان مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست را کسب کرده بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرند، حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید نمونه حوزه علمیه مرند اظهار داشت: حوزه های علمیه امروز رسالتی فراتر و حساس‌تر از گذشته بر عهده دارند، از این رو متولیان حوزوی بایستی در تربیت طلاب فاضل و مهذب نهایت تلاش را داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که گسترش حوزه های علمیه در شهرستان‌ها از مهمترین برکات انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امروزه حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی باید بیش از گذشته در زمینه اجتماعی و اخلاقی موردنیاز مردم پاسخگو باشند، انتظاری که مردم از حوزه دارند فراتر از چند دهه گذشته است.

 

حجت الاسلام انتظاری حوزه علمیه را مهمترین کانون‌ پرورشی مربیان مذهبی و اعتقادی جامعه معرفی کرد و افزود: باید این پایگاه‌های مهم مذهبی و اعتقادی نقش سازنده و تأثیرگذار خود را در بخش‌های مختلف جامعه ایفا کرده و گسترش دهند، نیازهایی که جامعه نسبت به حوزه های علمیه دارد، تنها در مسائل دینی و اعتقادی خلاصه نمی شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که سعادت و شقاوت هر جامعه در گرو عمل و توجه به آموزه های الهی است، گفت: حوزه های علمیه نقش محوری در سعادت هر جامعه ایفا می کنند، بشر امروز برای رسیدن به کمال و خوشبختی نیازهای معنوی با اهمیت و مهمی دارد که حوزه متولی برآورده کردن آنهاست.

 

وی با بیان این‌که برای تحکیم پایه‌های اصول دینی و اعتقادی جامعه نمی‌توان کارشناس مذهبی از دیگر کشورها آورد، افزود: همان تربیت‌ شده‌ها در مراکز حوزوی با تدبیر اساتید خبره و با تقوا، آینده کشور و مسلمانان را بیمه خواهند کرد تا مقابل توطئه‌های دشمنان آسیب‌پذیر نباشیم.

 

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه دیرینه مدرسه علمیه مرند، خواستار مجاهدت علمی طلاب و اساتید حوزه برای در امور تحقیقی، پژوهشی و اخلاقی شد و خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه مرند در نیم سال اول سال تحصیلی در میان دیگر مدارس علمیه استان با کسب رتبه‌های برتر خوش درخشیدند.

 

همچنین حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه و متولی حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج)شهرستان مرند در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون در حوزه علمیه مرند بیش از 100 نفر از طلاب جوان از نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل علوم دینی و حوزوی هستند./935/پ202/پ

ارسال نظرات