۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۶۰۲۸۳
امام جمعه زنجان:

دقت و بصیرت لازمه ایستادگی در برابر سپاه کفر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این‌که شرایط امروز ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با 35 سال پیش نیست، گفت: دقت و بصیرت لازمه ایستادگی در برابر سپاه کفر است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه، 25 اسفند را سالروز بمباران شیمیایی حلبچه عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین مقصر اصلی این حادثه دلخراش دولت مستکبر آمریکا و سپس کشورهای سازنده این نوع سلاح ها هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: همان دولت‌های مستکبری که این سلاح های مرگبار را در اختیار صدام قرار دادند و از همه لحاظ حامی رژیم بعث عراق در حمله به ایران بودند، سال‌ها بعد با شعار مبارزه با تروریسم و سلاح اتمی وارد عراق شدند و صدام را اعدام کردند، دولت های وابسته به غرب در منطقه بدانند که عاقبتی مشابه صدام در انتظار آنهاست.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که ایران اسلامی با تکیه بر اراده ملی و استعداد بومی توانسته مقابل هرگونه تجاوز نظامی، تحریم اقتصادی و جنگ روانی دشمن ایستادگی کند، افزود: هم اکنون با پیشرفتی که نظام اسلامی در عرصه سیاسی و اقتصادی داشته است، حتی دشمنان به تاثیرگذاری آن در سطح بین المللی و منطقه ای معترف شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که شرایط امروز ایران اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با 35 سال پیش نیست، تصریح کرد: شرایط پیشروی نظام اسلامی به مراتب پیچیده تر و حساس‌تر از زمانی است که انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی به پیروزی رسید، هم اکنون استکبار با تمام قوا برای براندازی نظام صف‌آرایی کرده است.

 

وی دقت و بصیرت را لازمه ایستادگی و پیروزی در برابر سپاه کفر دانست و گفت: اقدامات بسیار بزرگی در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سازندگی، علمی و نظامی برای سازندگی و پیشرفت کشور صورت گرفته، این در حالی است که نظام بیش از سه دهه زیر شدیدترین تحریم ها، توطئه ها و مشکلات داخلی قرار داشته است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که عده ای در داخل به دنبال فرصتی برای تخریب و سیاه نمایی از نظام ولایی هستند، افزود: باید با رفع برخی تنگ‌نظری ها، موانع پیش روی پیشرفت و ترقی نظام اسلامی را با تعامل و همکاری برطرف کنیم، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعامل، همدلی و وحدت هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه بزرگترین مانع پیشرفت استان زنجان را تنگ نظری و مانع‌تراشی برخی افراد دانست و افزود: امروز نیازمند مشارکت مردم در تمامی عرصه های سازندگی استان هستیم، توسعه اقتصادی زنجان موجب اشتغالزایی و از بین رفتن بیکاری و در نهایت افزایش رفاه زنجانیان خواهد بود.

 

وی راه اندازی پتروشیمی و پالایشگاه نفت زنجان را انقلابی در اقتصاد این استان ارزیابی کرد و گفت: زنجان به تمام ابزارهای توسعه و ترقی نیاز دارد و این موضوع در صورت بهره گیری از سعه صدر و دیدگاه بالا و گسترده محقق می شود، همانطور که رهبری بارها سفارش داشته اند، موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف با وحدت، توکل و تکیه بر نصرت الهی حاصل می شود./9351/پ201/پ

ارسال نظرات