۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۳۲۳
امام جمعه مرند:

تعطیلات برای طلاب علوم دینی معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به تعطیلات نوروزی در مراکز حوزوی و دانشگاهی گفت: تعطیلات برای طلاب علوم دینی معنا ندارد.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرند، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه شهرستان مرند امروز در جمع طلاب و اساتید مرکز علوم دینی این شهرستان، کسب رتبه اول طلاب مرند در بخش علمی میان 18 حوزه علمیه استان را نشان از عالم‌پروری این منطقه از استان دانست و گفت: علمایی همچون آیت‌الله میرزا علی‌اکبر مرندی و آیت‌الله حجت کوه‌کمری افتخاری برای طلاب و مردم مرند محسوب می شوند.

وی کسب رتبه اول علمی طلاب مرند را نشان از مجاهدت علمی طلاب و تلاش شبانه روزی اساتید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) دانست و افزود: موفقیت طلاب از جهات اخلاقی و معنوی اهمیت بیشتری دارد شایسته است از این جهت از تمامی طلاب قدردانی شود.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که تعطیلات برای طلاب علوم دینی معنا ندارد، خاطرنشان کرد: امسال پس از تعطیلات نوروزی تمامی کلاس های درسی از 5 فروردین‌ماه آغاز شد، امسال نیز برنامه ریزی شده تا در موعد مقرر طلاب در کلاس های درس حاضر شوند و نسبت به کسب مدارج عالی علمی مجاهدت کنند.

امام جمعه مرند در پایان با اشاره به آغاز نام‌نویسی حوزه‌های علمیه خطاب به خانواده‌ها یادآور شد: در شرایطی که جامعه اسلامی ایران بیش از گذشته به پرورش جوانان اهل علم و تقوا به عنوان سفیران آینده اسلام برای ترویج آموزه‌های دینی نیاز دارد، بایستی فرزندان مستعد خود را برای تحصیل به حوزه های علمیه بسپاریم.

همچنین حجت الاسلام ناصری، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان در سخنانی با تأکید بر اهمیت تهذیب نفس در مراحل کسب مدارج علمی اظهار داشت: علم حقیقی در سایه توفیقات الهی به دست می آید که نمونه آن را می تواند سیدبحرالعلوم و میرزای قمی دانست.

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و فارغ التحصیلان حوزه علمیه استان نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از زمینه های فعالیت این معاونت در حمایت از طلاب پرداخت و در ادامه حجت الاسلام قربانی، معاون آموزش و حجت الاسلام علی اکبری معاون آمار و بررسی حوزه علمیه آذربایجان شرقی به تشریح وضعیت آموزشی و گزینش طلاب ورودی جدید پرداختند./935/پ202/ی

ارسال نظرات