۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۶۰۳۳۵

بنیاد مهدویت در استان چهارمحال بختیاری آغاز به کار کرد

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری با مثبت ارزیابی کردن دوره تخصصی مهدویت، از شروع به کار بنیاد مهدویت در این استان خبر داد.
نشست ائمه جمعه استان چهارمحال و بختياري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز در آخرین نشست ماهانه ائمه جمعه استان که با حضور ائمه جمعه و مسؤولان مرکز خدمات طلاب استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، خواستار دستگیری از محرومان در سال نو شد. 

وی با تاکید بر لزوم تعامل جدی مرکز خدمات طلاب استان با ائمه جمعه استان، اظهار داشت: بکوشیم با همفکری، مشورت و با برنامه‌ریزی دقیق، فضایی معنوی و دینی در جامعه ایجاد کنیم، همین فضا سازی معنوی، انسان ساز است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام از شروع به کار بنیاد مهدویت در استان به ریاست مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: برگزاری دوره تخصصی مهدویت در استان به همت بنیاد مهدویت بسیار شروع خوبی بود.

وی افزود: بنیاد مهدویت نباید کار خود را محدود به مرکز استان بداند بلکه هر چه می تواند ستادهای شهرستانی را فعال کند تا همه استان بتوانند از خدمات این بنیاد بهره مند شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به عملکرد نسبتا خوب صدا و سیمای استان در سال گذشته، استفاده از پتانسیل خوب ائمه جمعه استان را از برنامه‌های ضروری و مهم صدا و سیما عنوان و تاکید کرد: عدم اختیارات مسؤولان استانی صدا و سیما و نبود نیروهای متخصص و خوش ذوق و مبتکر از مهمترین مشکلات پیش روی صدا و سیماست.

وی به روز بودن ائمه جمعه را از ضروریات این جایگاه عنوان کرد و ادامه داد: ائمه جمعه با مطالعه و استفاده از مطالب سایت های خبری مطئمن، در جریان اتفاقات خبری استان و کشور قرار گیرند تا بر قدرت تحلیلشان افزوده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پایان دستگیری از فقرا و محرومان را مهم ترین وظیفه مسلمانان در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو عنوان کرد و افزود: همدلی، همراهی و تقویت جایگاه ائمه جمعه در اولویت کار ائمه جمعه قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی احمدی، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گزارش مختصری از فعالیت این شورا ارائه کرد.

 وی گفت: انعقاد قرارداد همکاری با بهزیستی برای واگذاری مهدهای کودک به فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران و همجنین انعقاد قرارداد همکاری با نهضت سواد آموزی و کانون های مساجد در سال 91 از مهمترین فعالیت های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ی استان بوده است.

تشکیل شناسنامه سلامت طلاب

در پایان نیز حجت الاسلام مختاری، مسؤول مرکز خدمات طلاب چهارمحال و بختیاری از تشکیل شناسنامه سلامت ویژه طلاب استان در سال آینده خبر داد و گفت: مرکز خدمات طلاب، اورژانس طلاب است.

وی افزود: 1970 طلبه خواهر و برادر در مرکز خدمات طلاب استان پرونده فعال دارند و از خدمات این مرکز در همه زمینه ها استفاده می کنند.

گفتنی است، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر نیز در این جلسه از امامت جمعه شهر فارسان خداحافظی کرد./945/پ202/ی

ارسال نظرات