۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۶۰۳۶۰

سخنان احمدی نژاد در جلسه رای اعتماد به وزیر بهداشت

خبرگزاری رسا ـ دکتر احمدی‌نژاد، محمدحسن طریقت منفرد را از پزشکان مؤمن، متعهد، باتجربه و صاحب طرح و برنامه برای اجرای مسئولیت‌های نظام سلامت کشور توصیف کرد.
دکتر محمود احمدي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک میلادحضرت زینب (س) و نیز فرا رسیدن بهار و نوروز 1392 گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله وزارتخانه های بسیار مهم در عرصه سلامت و نشاط جامعه است و سرزندگی جامعه بستگی تام و تمام به نوع کارکرد و برنامه های این وزارتخانه دارد.

 

رییس جمهور با بیان اینکه یک جامعه اسلامی باید بانشاط، سرزنده و امیدوار باشد، گفت:‌ در طول دهه‌های گذشته و بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص، تولید دارو، شیوه‌های جدید درمان و گسترش امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، اقدامات ارزشمندی در عرصه سلامت و درمان کشور اجرا شده و در خدمت ملت ایران قرار گرفته است، گرچه همچنان تا رسیدن به یک نظام سلامت و درمان مطلوب کارهای مهمی برای انجام باقی مانده است.

 

دکتر احمدی‌نژاد یکی از مهمترین اقدامات برای دست‌یافتن به نظام سلامت مطلوب را سازماندهی، گسترش و تثبیت نظام پزشک خانواده دانست و اظهار داشت: با وجود اینکه پزشکان عمومی به لحاظ تعداد و مسئولیت‌ها باید بار بیشتری از مسئولیت تحقق نظام سلامت مطلوب در کشور را برعهده داشته باشند، امروز کمترین نقش را برعهده دارند و در نتیجه هزینه‌های درمان و سلامت به طور روزافزون بردوش مردم و دولت سنگینی می‌کند.

 

رییس جمهور اجرای طرح پزشک خانواده را به معنای معکوس کردن هرم مسئولیت‌های بهداشت و درمان بر دوش دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور، توصیف و تصریح کرد: اجرای این طرح به معنای قرار دادن بار اصلی سلامت و درمان مردم برعهده پزشکان عمومی است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده یک پایش مستمر از روند بهداشت، سلامت و درمان مردم را انجام داده و ثبت خواهد کرد که امروز اجرای آن براساس قانون برنامه پنجم در دستور کار قرار گرفته و باید هر چه سریع‌تر، ساماندهی و اجرا شود.

 

رییس جمهور تأکید کرد:‌ اجرای طرح پزشک خانواده هم هزینه‌های درمانی مردم را کاهش خواهد داد و هم موجب می‌شود هزینه‌های ملی و دولتی در حوزه بهداشت و درمان بهینه شود و باعث تکمیل چرخه دارو و قطع وابستگی به واردات دارو و تجهیزات پزشکی خواهد شد و از سوی دیگر بر تعرفه‌ها و شیوه‌های کنترل سلامت و درمان مردم نظارت دقیق‌تری اعمال خواهد کرد و اجرای این برنامه‌ها از طریق استقرار نظام پزشک خانواده برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است./924/د102/ج

ارسال نظرات