۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۰۴۰۶
معاون آموزش حوزه علمیه اسلامشهر:

جوانی که تحمل مشقت ندارد وارد حوزه علمیه نشود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه اسلامشهر بیان داشت: طلبگی راهی است که سختی و مشقت در آن فراوان است، از این رو به جوانی که توانایی تحمل این مشقت‌ها را ندارد توصیه می‌شود که وارد مدارس علمیه نشود.
حوزه هاي علميه

حجت الاسلام محمد طالبی، معاون آموزش حوزه علمیه اسلامشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: کسانی که دغدغه فراگیری مسائل دینی را دارند می‌توانند برای ورود به حوزه علمیه ثبت نام کنند اما باید توجه داشت افرادی که برای مادیات به مدارس علمیه وارد می‌شوند به هیچ وجه نمی‌توانند موفق باشند.

وی افزود: دانش آموزانی که مدارس فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل بوده‌اند می‌توانند گزینه‌های مطلوبی برای ورود به مدارس علمیه باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه اسلامشهر ادامه داد: طلبگی راهی است که سختی و مشقت در آن فراوان است، از این رو به جوانی که توانایی تحمل این مشقت‌ها را ندارد توصیه می‌شود که وارد مدارس علمیه نشود.

وی میزان استقبال مردم از حوزه‌های علمیه را در سال‌های گذشته مورد ارزیابی قرار داد و بیان داشت: استقبال از حوزه‌های علمیه رو به رشد بوده است و در این امر مسؤولین باید افرادی را که شرایط تحصیل را دارند پذیرش کنند.

حجت الاسلام طالبی به راهکارهایی که می‌توانند در جذب جوانان به سوی طلبگی مناسب باشند اشاره کرد و ادامه داد: تبیین درست طلبگی، سخت‌گیری در پذیرش جوانان و غربال آن‌ها می‌تواند در جذب جوانان و خوش بینی مردم به حوزه‌های علمیه نقش مهمی را ایفا کند.

وی در پایان وضعیت فعلی حوزه علمیه اسلامشهر را مورد ارزیابی قرار داد و عنوان کرد: الحمدلله با حضور اساتیدی که از قم و شهرستان‌های مجاور اسلامشهر در حوزه علمیه اسلامشهر حضور پیدا کرده‌اند وضعیت بسیار مطلوبی در این حوزه علمیه وجود دارد و سطح کمی و کیفی کار بالا رفته است و همه زمان‌هایی که در دیگر حوزه‌های علمیه تلف می‌شود، ما آن را به فرصت‌های مفیدی برای طلاب تبدیل کرده‌ایم./957/ت302/ص

ارسال نظرات