۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۶۰۴۴۹
حجت الاسلام شکوری:

حفظ حرمت ایام فاطمیه بر همگان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: ملت ایران قهرمان عرصه مبارزه سیاسی و دیپلماتیک با قدرت های زورگو و مستکبر عالم است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی٬ در نخستین خطبه های نماز جمعه سال 92 با اشاره به انتخابات ریاست جمهور در خرداد ماه سال جاری اظهار داشت: بخش مهمی از مواضع و دیدگاه های رهبر انقلاب در طول سالیان پرداختن به وظایف اقشار مردم در انتخابات بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده بر سر صندوق های رأی، تکلیف شرعی و عقلی دانستن این مسأله، شرکت آگاهانه در انتخابات، قصد قربت کردن در رأی به اشخاص، تسلیم شدن در برابر قانون، رأی دادن به فرد اصلح و ... از جمله موارد مهم توصیه های انتخاباتی ولی امر مسلمین جهان به مردم بوده است.

 

وی با بیان این‌که جهاد سیاسی مردم با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات تجلی خواهد یافت، تصریح کرد: ملت ایران قهرمان عرصه مبارزه سیاسی و دیپلماتیک با قدرت های زورگو و مستکبر عالم است، برگزاری بیش از 30 انتخابات در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان از تحقق واقعی مردم سالاری دینی در کشور است.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به بخش هایی از سخنان بسیار مهم رهبری در مشهدالرضا(ع) گفت: ولی فقیه در این سخنرانی با پرداختن به موضوعات مهم و اساسی کشور از قبیل؛ پیشرفت های علمی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فعالیت های هسته ای، دشمنی استکبار جهانی، محاصره نفتی و مذاکره با آمریکا بار دیگر رسالت خطیر مردم و مسؤولان را یادآور شدند.

 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در جمع زائران حرم رضوی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی در حد دشمن نیز برای انقلاب اسلامی نیست، موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری و نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تکلیف همه در ارتباط با مسائل کشوری و منطقه ای را مشخص و اتمام حجت فرمودند.

 

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که ایرانیان در حفظ حرمت ایام فاطمیه از سخنان رهبر انقلاب پیروی خواهند کرد، گفت: مرحوم شیخ طوسی می نویسد؛ یکی از زنان رسول خدا(ص) می گوید؛ در میان مردم ندیده ام که در گویش و گفتار کسی از فاطمه(ع) به رسول خدا(ص) شبیه تر باشد، وقتی نزد پیامبر(ص) می آمد حضرت به او خوشآمد می گفت و دستانش را می بوسید و در جای خود می نشاند.

 

خطیب جمعه خوی همچنین با پرداختن به موضوع غیرت به عنوان یک فضیلت اخلاقی اظهار داشت: در کتب اخلاقی غیرت به چهار قسم دینی، ناموسی، مالی و اجتماعی تقسیم شده است؛ امام صادق(ع) می فرماید؛ خداوند خود غیرتمند است و هر غیرت مندی را دوست می دارد و از رسول خدا(ص) نقل شده فرمود؛ پدرم ابراهیم با غیرت بود و من از او با غیرت ترم./935/پ202/س

 

ارسال نظرات