۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۶۰۴۵۱
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انتظار دوستی از غرب نداشته باشیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تحقق توصیه ها و مطالبات رهبری را نیازمند وحدت، همدلی و وفاق ملی دانست و افزود: تداوم حماسه اقتصاد مقاومتی در سایه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی میسر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در نخستین خطبه های نماز جمعه سال جدید با اشاره به بخش هایی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال 1392 اظهار داشت: همه مردم و مسؤولان در برابر دها و توصیه های رهبر انقلاب رسالت خطیر و مهمی بر عهده دارند.

 

وی با تأکید بر این‌که پیام نوروزی و فرمایش اخیر رهبر انقلاب در جمع زائران حرم رضوی پایه و خطوط کلی سیاست های نظام در ابعاد مختلف بوده است، تصریح کرد: سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تداوم رهنمودهای اقتصادی، راهبردی و استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته بوده است.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که غفلت از رهنمودهای رهبری موجب به ثمر رسیدن توطئه های شوم دشمنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر امروز رهبر انقلاب سال اری را به عنوان سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»  نامگذاری کردند باید دانست که ایشان به دنبال تأکید بر ضرورت این دو مسأله در مسائل جاری کشور هستند.

 

وی تحقق توصیه ها و مطالبات رهبری را نیازمند وحدت، همدلی و وفاق ملی دانست و افزود: تداوم حماسه اقتصاد مقاومتی در سایه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و البته با برنامه ریزی مطلوب و حساب شده مسؤولان نظام اسلامی میسر خواهد بود، در این میان هم مردم و هم مسؤولان وظیفه مهمی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که نباید دلخوش نرمش دشمنان در قبال نظام اسلامی ایران بود، اظهار کرد: دشمنان با اسلام و ولایت مردم ایران مشکل دارند، در حقیقت دشمنی غرب با ایران دشمنی ایدئولوژیکی است تا برنامه هسته ای ایران، بنابراین نیابد انتظار دوستی از خوی دشمنی غرب داشت.

 

امام جمعه زنجان افزود: دشمنان در سال گذشته با اعمال و تشدید تحریم های اقتصادی در صدد تحقق برنامه های از پیش تعیین شده خود بودند که با بصیرت و هوشیاری مردم و مدیریت مدبرانه رهبری بار دیگر شکست خوردند، امسال همزمان با دشمنی اقتصادی به دنبال تحقق اهداف سیاسی در استانه انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 

وی با اشاره به این‌که حماسه سیاسی با حضور آگاهانه و حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاصل می شود، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی از کوچکترین فرصت برای تبلیغ حضور حداقلی و کمرنگ مردم در انتخابات حساس و سرنوشت ساز خرداد سال 92 استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که مشکل ایران با مذاکره با آمریکا رفع نخواهد شد، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ مذاکره با آمریکا منوط به دست برداشتن دشمنی های آنها است، موفقیت های گوناگون ملت ایران در عرصه های مختلف سازندگی در سایه وحدت، استقلال و ایستادگی ملت ایران در برابر یاوه گویی های دشمنان کسب شده است.

 

امام جمعه زنجان هدف دشمنان در شرایط کنونی را رو در رو قرار دادن مردم با مسؤولان و القای فضای ناامیدی در کشور دانست و تصریح کرد: هوشیاری و بصیرت مردم و مسؤولان لازمه غلبه بر توطئه های شوم دشمنان است، نباید با برخی سخنان و مواضع نابخردانه آب به آسیاب دشمن ریخت./9351/پ201/س

ارسال نظرات