۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۶۰۴۷۵
همزمان با دوازدهم فروردین ماه؛

برپایی نماز شکر در مساجد چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که مردم در 12 فروردین 92 با رأی 2/98 درصد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این روز را در تاریخ ثبت کردند، گفت: به مناسبت این روز بزرگ در مساجد استان چهارمحال و بختیاری نماز شکر برگزار می شود.
12 فروردين ، سالروز گراميداشت جمهوري اسلامي ايران

علی گرجی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، شناساندن دوازدهم فروردین ماه به جامعه را نخستین رویکرد ستاد بزرگداشت 12 فروردین عنوان کرد و افزود: مردم در 12 فروردین ماه 1358با رهنمودهای ارزشمند امام خمینی(ره) برای تعیین حکومت آینده به پای صندوق‌های رای رفتند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که انقلاب اسلامی آغاز یک حرکت بزرگ در قرن حاضر بود، برگزاری آیین‌های مختلف به مناسبت این روز را ضروری دانست و با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «12 فروردین عید مردم مسلمان ایران است» گفت:  این روز با شرکت مردم در انتخابات و رأی آری با 2/ 98 درصد به جمهوری اسلامی، در تاریخ ثبت شد.

وی خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، نظامی است که مردم ایران در 12 فروردین با حضور در پای صندوق های رأی انتخاب کردند.

گرجی ابراز داشت: با توجه به این که در سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم، گرامیداشت روز 12 فروردین بستر خوبی برای مردم جهت آگاهی بیشتر از نقش تعیین کننده خود در سرنوشت آینده کشورشان است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مراسم گرامیداشت روز 12 فروردین سال 92 در شهرستان های استان با همکاری مردم برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری نماز شکر در مساجد استان در روز 12 فروردین خبر داد و افزود: با توجه به این که چهارمحال و بختیاری استانی گردشگر پذیر در ایام سال نو است، اماکن گردشگری استان و بقاع متبرکه با اجرای برنامه های شاد در این روز فعال خواهند بود.

گرجی از برپایی مسابقات نقاشی، اجرای نمایش های طنز، مسابقات ورزش همگانی، چراغانی میادین شهر، توزیع و پخش نقل و شیرینی در مبادی ورودی و خروجی استان، نمایش فیلم های مستند کوتاه متناسب با 12 فروردین، برپایی نشست های علمی و کاربردی، میزگردها و مناظره درباره قانون اساسی و نورافشانی در شب دوازدهم فروردین در شهرکرد پس از اذان مغرب و عشا را به عنوان دیگر برنامه های گرامیداشت یوم الله 12 فروردین در چهارمحال و بختیاری نام برد./9457/پ202/س

ارسال نظرات