۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۴۸۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حماسه سیاسی و اقتصادی در پرتو تداوم مقاومت‌ها تحقق می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب گقت: حماسه سیاسی و اقتصادی در پرتو تداوم مقاومت ها محقق خواهد شد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درخصوص بهار اشاره کرد و بیان داشت: نوروز سرآغاز حیات دوباره طبیعت و یادآور معاد و روز رستاخیز است و به فرموده پیامبر، حدیث معروفی از پیامبر(ص) داریم که می فرمایند«اذا رأیتم الربیع فاکثروا ذکر النشور» هر وقت بهار را دیدید بسیار از قیامت یاد کنید.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب اسلامی، گقت: حماسه سیاسی و اقتصادی در پرتو تداوم مقاومت ها محقق خواهد شد.

 

وی افزود: فصل بهار با همه زیبایی‌ها، نمادی از قدرت و عظمت حق است و نمونه بارزی از حیات دوباره بشر در سرای آخرت است که این موضوع در قرآن مجید مورد بحث قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه به لزوم توجه انسان به نشانه های طبیعت بهار اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم به صراحت نامی از بهار نیامده است، اما آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد که به بهار و برکات و جلوه ها و آثار آن اشاره هایی شده است.

 

این مسؤول فرهنگی اضافه کرد: از اهمیت‌ این ایام که رایج شده و از آداب و رسوم پسندیده ای نیز به شمار می آید و اسلام نیز بدان بسیار تأکید کرده صله رحم است، چرا که در روایت نقل است، به دیدن یکدیگر بروید و با هم مصافحه کنید چون با انجام این عمل حسنه گناهانتان بخشیده شده و چون برگ درختان در فصل پاییز می‌ریزد.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه با تاکید بر ضرورت دستگیری از فقرا در ایام نوروز تصریح کرد: در روایات آمده است شاد کردن انسان مؤمن از افضل عبادات است به این معنا که نوروز واقعی آن است که آنچه خود می‌پوشی و یا بر عیالت می‌خورانی بر فقرا و نیازمندان نیز روا داری در غیر این صورت نوروز نیز همانند روزهای عادی و ماه و هفته‌های گذشته است.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: همه همت و تلاش مسؤولان در سال جدید باید در راستای پیروی از سخنان رهبر انقلاب باشد و البته تداوم ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر فشارهای استکبار جهانی این امر را محقق خواهد کرد.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران در ادامه بر حفظ وحدت و هوشیاری عمومی در مقابله با نقشه های استکبار تأکید کرد و بیان داشت: در سال جدید جمهوری اسلامی ایران دو رویداد بزرگ انتخاباتی را در کشور پیش رو دارد که از ماه های قبل دشمنان درصدد خدشه دار کردن این رویداد برآمدند و مانند انتخابات گذشته در پی ایجاد شکاف در بین اقشار مختلف جامعه و بی اهمیت جلوه دادن این اتفاق بزرگ هستند که البته ملت ایران با هوشیاری و بصیرت کم نظیر خود با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، تا کنون اجازه تحقق نقشه های دشمن را نداده و نخواهند داد.

 

وی با بیان این که ملت ایران در سال های انقلاب اسلامی تاکنون به وظایف خود به درستی عمل کردند، افزود: در سال های انقلاب اسلامی تاکنون ملت همواره در سختی ها و دشواری ها حماسه آفرینی کرده اند و نمونه بارز این حماسه ها در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در تحریم های مختلف اقتصادی و سیاسی تا کنون است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به دستاوردهای سال گذشته اضافه کرد: مردم فهیم ما با حضور خود در راهپیمایی عظیم 22 بهمن و انتخابات مختلف نشان دادند که در همه صحنه های انقلاب حامی و پشتیبان اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و امسال نیز به فضل خدا پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری حماسه آفرین خواهد بود./905/ت302/س

ارسال نظرات