۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۵۴۷
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده:

آمریکا با دستکش مخملی موضوع مذاکره را مطرح کرده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه اهواز با تأکید بر این که هیچ نشانه ای وجود ندارد که آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران برداشته است، بیان داشت: آمریکا با دستکش مخملی موضوع مذاکره را مطرح کرده است و در این زمینه هیچ نیت خیری ندارند و نخواهند داشت و نظام اسلامی ایران فریب این بازی ها را نخواهد خورد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا از سوی برخی عناصر داخلی و خارجی، و سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس صریح اعلام کردند که آمریکا باید دست از دشمنی با ایران بردارد و در عمل خود نیز ثابت کنند که با ایران دشمن نیستند.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که هیچ نشانه ای وجود ندارد که آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران برداشته است، بیان داشت: آمریکا با دستکش مخملی بر روی آهن چدنی موضوع مذاکره را مطرح کرده است و در این زمینه هیچ نیت خیری ندارند و نخواهند داشت و نظام اسلامی ایران فریب این بازی ها را نخواهد خورد.

خطیب جمعه اهواز بخش دیگری از سخنانش را به موضوع انتخابات، تمکین کاندیداها در برابر قانون و شورای نگهبان و سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه اختصاص داد و گفت: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب، انتخابات مختص گروه و یا جناح خاصی نیست بلکه در انتخابات باید همه سلایق شرکت و رأی خود را در صندوق بیندازند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: هر کسی که نظام اسلامی را قبول و به آرمان های امام خمینی(ره) و شهدا پایبند است در انتخابات شرکت کند و کسانی که نظام اسلامی را قبول ندارند، نظام اسلامی به کسی باج نخواهد داد.

عدم تمکین به قانون در فتنه 88 سبب سقوط یاوران نظام به تاریکی شد

وی با تأکید بر تمکین در برابر قانون و شورای نگهبان از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: کاندیداها آگاه باشند که شورای نگهبان آنها را تأیید می کند اما صلاحیت آنها در گرو رأی مردم است و خطایی از آنها سر نزند که از سوی مردم طرد بشوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده مجاری قانونی انتخابات در ایران را بسیار شفاف عنوان کرد و اظهار داشت: همه نامزدها و طرفداران آنها باید در برابر قانون تمکین کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به فتنه 88 تصریح کرد: عدم تمکین به قانون و احترام به حقوق دیگران در فتنه 88 سبب شد برخی از افراد که همراهان و یاوران نظام اسلامی بودند به تاریکی سقوط و منزوی شوند.

امام جمعه موقت اهواز به ویژگی های رییس جمهور آینده اشاره و خاطرنشان کرد: رییس جمهور آینده باید نقاط ضعف رییس جمهور گذشته را کنار بگذارد و نقاط قوت او را در خود تقویت کند.

رییس جمهور آینده از تخریب افراد پرهیز کند

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تأکید بر این رییس جمهور آینده باید به دور از حب و بغض و جناح بازی ها آماده خدمت به مردم باشد، ابراز داشت: رییس جمهور آینده باید از تخریب و زیر سؤال بردن افراد پرهیز کند و توان خود را متمرکز محور خدمت به مردم کند.

وی در خطبه نخست با تأکید بر حرمت نگه داشتن ایام فاطمیه، به تبیین محورهای اصلی زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: شهادت حضرت زهرا در راه دفاع از ولایت و امام علی(ع) بود.

مهم ترین عصاره برپایی حکومت اسلامی هدایت مردم است

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان این که محفوظ ماندن ولایت و رهبری از گزندهای دشمنان سبب پایداری و ماندگاری دیگر واجبات می شود، اظهار داشت: مردم پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) تارک الصلاه نبودند، خمس و زکات می دادند و حج به جا می آوردند اما انحراف در ولایت، زمام داری و رهبری جامعه آن زمان را به سوی تاریکی ها و پلیدی ها سوق دادو

خطیب جمعه اهواز با تأکید بر این که حضرت فاطمه زهرا(س) در برابر انحرافات زمان خودش ایستادگی کرد، ابراز داشت: در آن دوران بدعت های زشت و ناپاکی به دین وارد کردند که منشأ آن فاصله گرفتن مردم از حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان هدایت مردم را مهم ترین فلسفه و عصاره ولایت و حکومت دانست و گفت: حکومت و ولایت طعمه ای برای زمام داران نیست بلکه حکومت دینی به منزله از بین بردن بدعت و آشکار ساختن سنت ها است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با تأکید بر این با وجود حکومت دینی و ولایت، انحراف در جامعه معنا ندارد، بیان داشت:  فلسفه برپایی حکومت اسلامی از دوران پیامبر تا به امروز هدایت مردم و دوری آنها از منکرات و جلوگیری از انحراف جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با گرامی داشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در 12 فروردین ماه 1357 مردم با بیش از 98 درصد آراء به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند.

همه در برابر نظام اسلامی که برآمده از خون شهد است مسؤولیم

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دموکراسی و حقوق بشر در جهان به کیفیت جمهوری اسلامی ایران نیست، ابراز داشت: از افتخارات نظام اسلامی ایران این است که هر آنچه در صندوق ها از سوی مردم انداخته می شود به همان میزان از صندوق برداشته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با تأکید بر این که نظام اسلامی ایران به آسانی به دست نیامده که به سادگی آن را از دست بدهیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یعنی حکومتی براساس آموزه های دینی و قرآنی که برای برپایی آن خون های فراوانی ریخته شده است و همه در برابر نظام اسلامی که برآمده از خون شهدا است مسؤولیم.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی در انتخابات آتی تبلور حماسه سیاسی است که در این زمینه مردم نقشی اساسی را ایفا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده خاطرنشان کرد: مردم باید برای حضور در انتخابات و پای صندوق های رأی احساس مسؤولیت داشته و نسبت به آن بی تفاوت نباشند و باید دیگران را نیز به حضوری پرشور تشویق کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در حماسه اقتصادی نقش مسؤولان از مردم پیچیده تر است، تصریح کرد: مسؤولان حاضر و مسؤولان آینده باید با تدابیر ویژه و برنامه ریزی های صحیح اقتصاد ایران را در سال جدید شکوفا کنند و شرایط مناسب با معیشت مردم را در بازاها حاکم کنند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به تحولات سوریه و حمله تروریست ها بیان داشت: تعداد زیادی از کشورهایی که منادیان دموکراسی و حقوق بشر هستند در خط مقدم قتل عام در سوریه قرار گرفته اند.

خطیب حمعه اهواز با بیان این که دود آتش فتنه سوریه در چشمان ترکیه و عربستان خواهد رفت، اظهار داشت: اقدامات اخیر اتحادیه عرب در مسلح کردن شورشیان معارض در سوریه و سلب کرسی این کشور در اتحادیه حرکت در مسیر آمریکا و اسرائیل غاصب است./9461/پ201/س

 

ارسال نظرات