۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۶۰۶۲۶
امام جمعه زنجان:

غرب چاره‌ای جز پذیرش حقوق هسته‌ای ملت ایران ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نظام اسلامی یکی از شروط تداوم مذاکرات را پذیرش پنج پیشنهاد مطرح شده از سوی ایران توسط گروه 1+ 5 عنوان کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات ایران با گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان، اظهار داشت: راهبرد اصولی و منطقی ایران در مذاکرات نشأت گرفته از توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی با تأکید بر این‌که غرب چاره‌ای جز پذیرش حقوق به‌حق هسته‌ای ملت ایران ندارد، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی یکی از شروط تداوم مذاکرات را پذیرش پنج پیشنهاد مطرح شده از سوی ایران توسط گروه 1+ 5 عنوان کرده که در این پنج پیشنهاد به صراحت اعلام شده که غرب باید حق غنی سازی در ایران را به رسمیت بشناسد و در صورت قطع تمام فشارهای وارده، بنا به فرمان و فتوای رهبر فرزانه انقلاب عمل خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی غرب علیه نظام اسلامی در 11 ماه گذشته تصریح کرد: 11 ماه گذشته غرب با تشدید فشارهای اقتصادی قصد به زانو درآوردن ملت ایران را داشت تا از این راه شاید بتواند ملت را وادار به تسلیم در برابر خواسته های نامشروع خود کند، غافل از این‌که حماسه 22 بهمن در راه بوده است.

 

وی استقامت ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی غرب را عامل اصلی عقب نشینی استکبار در مقابل فعالیت های هسته ای نظام اسلامی ایران دانست و افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب به صراحت فرمودند، نظام اسلامی هرگز استفاده از سلاح هسته ای را جایز نمی داند و به آن نیازی ندارد و استفاده سایر کشورهای دارای این نوع تسلیحات را نیز به شدت محکوم می کند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که فتوای مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای باید ضمانت اصلی و مبنای مذاکرات غرب قرار گیرد، گفت: غرب به جای اقبات حسن نیت خود در مذاکرات رو به افزایش تحریم ها آورد که چنین عمل شرم‌آوری هیچگاه در ادامه مذاکرات ایران و مواضع نظام اسلامی فراموش نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که ایران اسلامی به قدرت بلامنازع علمی، صنعتی، کشاورزی، سیاسی و فرهنگی منطقه تبدیل شده است، گفت: امروز دشمن به صراحت اعتراف می کند که برای حل منازعات منطقه ای بدون حضور ایران، امکان تصمیم گیری وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مصداق بارز و عینی حماسه سیاسی ملت ایران در خرداد ماه سال جاری رقم خواهد خورد، ملت ایران با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری ثبت خواهند کرد که جمهوری اسلامی تجلی مردم‌سالاری دینی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این‌که پیام مهم حماسه سیاسی مردم ایران در خرداد ماه سال جاری شکست تحریم های اقتصادی غرب علیه نظام اسلامی ایران خواهد بود، افزود: مردم و مسؤولان باید نهایت عزم و تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و دشمن‌شکن داشته باشند./9351/پ202/ج

ارسال نظرات