۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۶۳۷
آیت الله علم الهدی:

مردم با استقامت در کنار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی می آفرینند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی تأکید کرد: نامگذاری سال ها یک اقدام شعاری و تعارفی نیست بلکه برای هر یک از ما به تناسب موقعیتی که داریم، تکلیف آور است.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: نامگذاری سال ها یک اقدام شعاری و تعارفی نیست بلکه برای هر یک از ما به تناسب موقعیتی که داریم، تکلیف آور است.
 
وی با بیان این که واژه حماسه در بردارنده سه عنصر پهلوانی، غیرت و تعصب است، افزود: رفتاری که در ترکیب آن این سه عنصر لحاظ شود، حماسه نام دارد. از سوی دیگر با توجه به این که غیرت و تعصب معمولا مقابل تهاجم دشمن مطرح می شود، نشان می دهد که منظور رهبری از طرح حماسه سیاسی، این است که امسال عرصه سیاست و اقتصاد مورد تهاجم است و انسان های غیرتمند باید در دفاع از آن قیام کنند.
 
تهاجم در هر دو عرصه سیاست و اقتصاد از طریق فتنه صورت می گیرد
آیت الله علم الهدی با بیان این که تهاجم در هر دو عرصه سیاست و اقتصاد از طریق فتنه صورت می گیرد، جداکردن مردم از نظام، تخلیه نظام از محتوای دینی و نفوذ دادن عوامل بیگانه در نظام را از اهداف تهاجم دشمن در عرصه سیاست دانست و گفت: حماسه سیاسی یعنی مردم در برابر این سه هدف دشمن، دغدغه و حساسیت داشته باشند، امسال باید وابستگی مردم به نظام، جلوه گری بیشتری داشته و خاری در چشم دشمن باشد.
 
امام جمعه مشهد ابراز داشت: مسؤولان نیز با توجه به این که تمام قداست و محوریت نظام ما به دینی بودن آن است، باید در جلوه دادن مظاهر دینی نظام حداکثر فعالیت را داشته باشند به گونه ای که یک نظام لائیک جلوه نکند.
 
وی ادامه داد: ابزار دشمن برای جداسازی مردم، ناامیدی آنان در اثر ناکارآمد جلوه دادن نظام در مدیریت زندگی و معیشت مردم است اما مردم چشمشان باز است؛ می بینند که در محاصره دشمن هستیم و نوساناتی که در کشور ایجاد می شود ضربه دشمن است و نباید به پای نظام گذاشته شود چنان که وقتی در جنگ هشت ساله دشمن بر سر ما بمب می ریخت، به حساب دشمن می گذاشتند نه نظام. این مشکلات اقتصادی نیز دقیقا همان بمب و موشک دشمن است.
 
نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: همه تهاجمات تاکنون مردم را نه تنها مستأصل نکرده بلکه از طراوت و نشاط آنان نیز چیزی نکاسته بلکه خود دشمن را مستأصل کرده است.
 
مذاکرات هسته ای افسانه ای برای توجیه جنایات مستکبران است
وی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و 1+5، تأکید کرد: مذاکرات هسته ای افسانه ای است که برای توجیه جنایات خود راه می اندازند و جز زورگویی هیچ هدفی ندارند.
 
آیت الله علم الهدی، عداوت روزافزون دشمن را ناشی از ذلت روزافزونش دانست و گفت: مسؤولان تداوم فشار را تدبیر کنند، مردم هم با تداوم استقامتشان، در کنار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی بیافرینند.
 
وی، توسعه تولید و فناوری و بی نیازشدن از بازارهای دشمن در دنیا را از ارکان حماسه اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید توجه داشته باشند که نیروی علم و نیروی انسانی فعال به مراتب مهم تر و مؤثرتر از سرمایه است. آنچه مردم می توانند انجام دهند نیز این است که تا حدامکان از خرید لوازم زندگی و پوشاک خارجی اجتناب کنند.
 
امام جمعه مشهد با بیان این که دروازه ای که دشمن می تواند عواملش را وارد نظام کند، انتخابات است، ادامه داد: بیداری مردم آنقدر زیاد است که جریانات لائیک غیرارزشی در عرصه سیاست نظام و انتخابات این کشور هیچ جایی ندارند بنابراین دشمن از این طریق نمی تواند وارد شود اما قدرت طلبان و فرصت طلبان وابسته به باندهای قدرت و ثروت اگر در رأس قدرت قرار گیرند وابسته و مزدور دشمن خواهند شد.
 
در زندگی دینی، اصالت با عبودیت است نه کسب و کار
وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به آیه دهم سوره جمعه اظهار داشت: در این آیه تأکید شده است فعالیت های اقتصادی معیشتی انسان با یاد خدا همراه باشد. این آیه همچنین به این سخن رهبر معظم انقلاب اشاره دارد که فرمودند «در محافل و تریبون های دینی مسأله سبک زندگی دینی برای مردم تبیین شود».
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به ایجاد اختلاط در سبک زندگی مردم دنیا در اثر توسعه ارتباطات و در هم شکستن مرزهای فرهنگی، ادامه داد: از آنجا که غرب در اجرای زندگی مدرن پیشتاز بوده، طبعا در روند مدرنیزاسیون کشورها، سبک زندگی غربی هم بر آن ها مسلط می شود حتی در جوامعی که فرهنگ دینی حاکم است.
 
وی با تأکید برا این که بایستی از مطلق شعائر و مظاهر سبک زندگی غربی پرهیز کرد، گفت: در مقام اجرای سبک زندگی دینی، محوریت با عبادت خداوند است، عبودیت خدا باید محور زندگی باشد و سایر مسائل بر مدار آن تنظیم شود. اگر در زندگی انسان، اصالت با کسب و کار باشد، زندگی دینی نخواهد بود./930/پ201/ج
 
ارسال نظرات