۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۶۰۶۴۵
امام جمعه شهر پرند:

دولت آینده باید شعار امسال را مدنظر داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پرند به نامگذاری سال جدید به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مردم، مدیران و مسؤولان کمربند همت را ببندند و دولت آینده نیز شعار امسال را مدنظر داشته باشد و باید در این خصوص سنگ تمام گذاشت.
امام جمعه پرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد خدیری، امام جمعه شهر جدید پرند در خطبه‌های نماز جمعه شانزدهم فروردین‌ماه پرند به بیستم فروردین، سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: امروز دولتی که زورگو بوده و به همه ملت‌ها ظلم می‌کند، دولت آمریکا است.
خطیب نماز جمعه پرند با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر این‌که ما تا آخر ایستاده‌ایم و با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد مگر آمریکا آدم شود و از ظلم کردن دست بردارد، تاکید کرد: این همان حرفی است که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند.
وی با بیان این‌که دولت آمریکا به تازگی حرف از مذاکره با ایران اسلامی می‌زند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب جواب آن‌ها را در این خصوص در بیانات فروردین‌ماه خود دادند و ملت ایران بعد از 34 سال مقاومت و ایستادگی به آمریکا می‌گوید که در برابر زورگویی‌های دولت آمریکا کوتاه نخواهد آمد.
امام جمعه پرند در ادامه با اشاره به بیستم فروردین، روز ملی فن‌آوری هسته‌ای و مذاکرات تازه گروه1+5 با تیم مذاکره کننده کشورمان، اظهار امیدواری کرد، مذاکرات به نفع کشورمان رقم خورده و موفقیت‌های جدید حاصل شود.
حجت الاسلام خدیری با بیان این‌که آمریکا چه عقب نشینی بکند و چه عقب نشینی نکند ملت مقاوم و بزرگ ایران حتی یک لحظه هم از حق مسلم هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد گفت: خود آمریکا هم به این باور رسیده است و باید بپذیرد که ایران انرژی هسته‌ای می‌خواهد و نه سلاح هسته‌ای و چاره‌ای ندارد به جز این‌که ایران هسته‌ای را به رسمیت بشناسد.
خطیب نماز جمعه پرند به نامگذاری سال جدید به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مردم، مدیران و مسؤولان کمربند همت را ببندند و دولت آینده نیز شعار امسال را مدنظر داشته باشد و باید در این خصوص سنگ تمام گذاشت.
امام جمعه پرند در خطبه اول نماز جمعه این هفته در ادامه مبحث سبک زندگی اسلامی به جایگاه یک مسلمان از مظهر دین پرداخت و به اهمیت احترام و توجه به همسایه اشاره کرد و گفت: از قول پیامبر اسلام(ص) احترام مرد و زن همسایه مانند احترام گذاشتن و حرمت مادر است.
حجت الاسلام خدیری با بیان این‌که حضرت محمد بن عبدالله(ص) می‌فرمایند حدود همسایه تا 40 خانه است، افزود: ایشان می‌فرمایند تا 40 خانه از جنوب و شمال و شرق و غرب خانه، همسایه محسوب شده و احترام به همسایه همانند احترام به مادر است، پس بر حسب مسلمانی باید این حدود را حفظ کنیم.
وی به حدیثی از امام سجاد (ع) در خصوص حق همسایه اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند حق همسایه بر تو این است که در غیاب، او را حفظ کنی، احترام همسایه را نگه داری، اگر روزگار بر او سخت شد و مشکلات او را در بر گرفت، او را یاری کنی.
خطیب نماز جمعه پرند در این خصوص بیان داشت: امام می‌فرمایند، مواظب باش عیب همسایه را شایع نکنی، هرگاه دیدی بدی به سوی او می‌آید، او را بپوشان و هرگاه دیدی نصیحت شما را می‌پذیرد از نصیحت خود دریغ نکن، او را رسوا نکن و هنگام سختی‌ها تنها نگذار و از لغزش‌های او درگذر و با او بزرگوارانه برخورد کن و با او مهربان و کریم باش./957/پ202/ص

 

ارسال نظرات