۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۶۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با سازوکارهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح الزامات تحقق اهداف سال حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی، گفت: تحقق اهداف نامگذاری امسال، سازوکارهای اسلامی را می‌طلبد.
حجت الاسلام اسکندري
به گزارش خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیرامون نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: وقتی سخن از حماسه به میان می‌آید ذهن‌ها به دو نکته اساسی معطوف می‌شود؛ یکی حرکت و جهشی فراگیر به گونه‌ای که همه جا و همه کس را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و دیگری ماندگاری و پوشش همیشگی در هر زمینه و زمانه‌ای.
وی ادامه داد: اگر از سوی جلودار و قافله سالار انقلاب اسلامی، سال 92 سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است، یعنی اینکه می‌بایست اندیشه همه اندیشوران و قلم همه قلم به دستان و زبان همه سخنوران در جهت بسیج کل امکانات و ظرفیت‌های موجود کشور به کار گرفته شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بالاترین اهداف مورد نظر دست یابیم.
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، حماسه سیاسی یعنی اینکه زمینه‌ای فراهم شود که همگان با میل و رغبت و شور و اشتیاق در صحنه و عرصه سیاسی حضور یابند و کاری کنند کارستان.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه اگر انتخابات ریاست جمهوری را یک ظرفیت بدانیم که اینچنین است، نباید برای به وجود آوردن یک حماسه بی‌بدیل سیاسی از آن غفلت کرد، اظهار کرد: در شرایط کنونی جهانی، بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی که غداره بندان اردوگاه استکبار به دنبال به سردی و خمودی کشاندن جامعه فعال سیاسی کشورمان هستند و یا به دنبال بر هم زدن ثبات و انسجام دورنی نظام اسلامی؛ بر همه دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی است که با این دو نیت شوم دشمنان مقابله کرده و دقیقا نقطه مقابل آن را در دستور کار خود قرار دهند، یعنی می‌بایست همه قشرها و آحاد جامعه اسلامی را فعال کرد و در آنان نشاط و شادابی سیاسی ایجاد کرد که لازمه این مهم، اطلاع رسانی درست و دقیق و آگاهی دهی صحیح و به موقع و پرهیز از هر گونه خبر و اطلاع نادرست و ناصواب است تا مردم شریف و نجیب ایران را به دور از هر گونه غرض ورزی باندی و گروهی در جریان واقعیت‌های روز جهانی و ایرانی قرار داد.
حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: امروز مردم ما انتظار صداقت و درستی در عرصه اطلاع رسانی دارند؛ آن هم با پرهیز از افراط و تفریط و سیاه نمایی و یا گزارش و بیلان کارهای انجام نشده و غیرواقع.
وی در ادامه گفت: حماسه سیاسی از نوع اسلامی آن که مورد نظر رهبر عزیز انقلاب اسلامی است یقینا سازوکارهای اسلامی مبتنی بر تقوا و اخلاص را می‌طلبد، که به یاری پروردگار، بزرگان از علما و مراجع عظام تقلید و نخبگان و صاحبان رسانه و تریبون‌های مختلف که مزین به زینت تقوا و اخلاص هستند این شرایط را ایجاد خواهند کرد و ما معتقدیم که اکسیر تقوا و اخلاص این قدرت و توانایی را دارد که دل‌های پاک امت اسلامی را به خوبی جلب کرده و نقاب از چهره دغل بازان و مکاران سیاست‌باز بردارد و راه با صداقت و با کفایت امام راحل عظیم الشان و شهیدان با اخلاص و گلگون کفن را به صورت حماسی طی کند.
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، امروز بیش از هز زمان دیگری نیاز به رعایت موازین شرعی، اخلاق و قانون مداری داریم تا اعتماد مردم عزیز ایران اسلامی به مسئولان و دست اندرکاران فزونی یابد و حرکت الهی انقلاب اسلامی مسیر توفنده خود را تا نیل به اهداف و آرمان‌های بلند الهی خود ادامه دهد.
حجت‌الاسلام اسکندری در مورد حماسه اقتصادی تصریح کرد: در ارتباط با حماسه اقتصادی که می‌بایست به طور جداگانه و در فرصت مناسب آن هم با نظر کارشناسی صاحب نظران اقتصادی بیان شود باید گفت که کشور ایران از هر جهت یک حماسه بزرگ اقتصادی را دارد. کشوری که بیش از 30 سال توانسته است در مقابل محاصره‌های اقتصادی و تحریم‌های بی‌رحمانه دشمن دوام آورده و خم به ابرو نیاورد و با داشتن نیروی انسانی باکفایت، جوان و معتقد و وسعت جغرافیایی و ذخایر زیرزمینی و رو زمینی و نزولات آسمانی قطعا با یک برنامه ریزی درست و دقیق امکان یک جهش اقتصادی فراگیر و ماندگار را به وجود آورد و امت اسلامی را از نظر تامین نیازهای مادی و اقتصادی در شان او پشتیبانی کرده و برای نسل آینده یک زندگی با رفاه و همراه با کرامت انسانی را فراهم کند./924/د102/ج
ارسال نظرات