۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۰۶۹۱
امام جمعه زنجان:

تمسک به آموزه‎های دینی رمز مقابله با دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: تمسک به آموزه های دینی و قرآنی نظام اسلامی را در برابر توطئه های گوناگون دشمنان محافظت می کند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع دانش آموزان اعزامی به سرزمین وحی، اظهار داشت: تمسک به آموزه های الهی دین مبین اسلام و بهره مندی از آیات روح بخش قرآن کریم نظام اسلامی را در برابر توطئه های گوناگون دشمنان محافظت می کند.

 

وی با بیان این‌که سفر به سرزمین نزول آیات وحیانی فرصتی برای کسب معارف الهی و تقرب به درگاه الهی است، خاطرنشان کرد: سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای تفکر در آموزه های دینی، زودودن آلودگی ها و قرب بیشتر به پروردگار باری تعالی است، از این رو باید از تک تک لحظات این سفر معنوی بهره مند شوید.

 

امام جمعه زنجان یکی از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی را احیای فرائض فراموش شده اسلام و جاری شدن احکام اسلامی در جامعه و حکومت دانست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ و معارف دینی و قرآنی بیش از گذشته در بین مردم گسترش یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گسترش رو به رشد معارف دینی اسلام در اقصی نقاط جهان را عامل وحشت و هراس دشمنان دانست و گفت: تبعیت از فرامین الهی موجب می شود فرد با توسل و ایمان به خدا راه هموارتری را انتخاب کند، مشکل اصلی دشمنان با ملت ایران مکتب اسلام و تشیع است، فعالیت های هسته ای تنها بهانه ای برای تداوم دشمنی غرب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر این‌که درک معارف اسلام لازمه درک حقیقت بندگی و دستیابی به بصیرت در جهت شناخت دوست از دشمن است، گفت: بصیرتی که از شناخت ولایت و تبعیت از رهبری حاصل شود، سدی مقابل هرگونه فتنه و غبار سیاسی و اعتقادی دشمن خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ذکر و استمرار ارتباط با خداوند متعال، دعا، توسل و اخلاص را از مسائل بسیار مهم در سفر معنوی حج دانست و افزود: تلاوت آیات قرآن و استفاده بهینه از لحظات این سفر روحانی باید بیش از گذشته مورد توجه دانش آموزان قرار گیرد.

 

همچنین امیر نظرِی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی با بیان این‌که 57 نفر از دانش آموزان پسر مدارس این استان نخستین گروه اعزامی به سرزمین وحی را تشکیل می دهند، افزود: قبل از اعزام دانش آموزان به سفر معنوی حج مقدمات و آموزش های لازم به دانش اموزان ارائه شده است./9351/پ202/ب

ارسال نظرات