۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۷۰۳
عضو جامعه روحانیت مبارز:

حجت الاسلام غفوری عمری به عشق ولایت فقیه زندگی کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ مرحوم حجت الاسلام غفوری را یک روحانی خستگی ناپذیر و فدایی رهبری، نظام و انقلاب دانست و گفت:‌‌‌ وی در این چند سالی که معاونت سیاسی شورای سیاسیتگذاری ائمه جمعه را به‌عهده گرفت، انصافا در این معاونت تحول و دگرگونی ایجاد کرد و خلإ وجودی او امروز حس می‌شود.
مرحوم حجت الاسلام منصور غفوري فرد، معاون سياسي سابق شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام محمدتقی عبدوس، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران عصر امروز شنبه هفدهم فروردین در مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام منصور غفوری، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار شد با اشاره به این‌که واژه برکت سی بار در قرآن آمده است گفت: راغب اصفهانی در کتاب مفردات برکت را به‌معنای دائمی بودن و استقرار خیر الهی در چیزی آورده است و پیشوایان دینی ما در دعاهایشان پیوسته از خداوند تقاضای برکت داشته‌اند.

وی افزود: امام صادق(ع) در دعایی می‌فرمایند خدایا در فرزندان، خانواده و مال من برکت قرار بده و همچنین وقتی جبرییل خبر شهادت امام حسین(ع) را برای پیامبر اکرم(ص) آورد، ایشان بسیار متأثر شدند که خوارزمی در جلد اول از مقتل خود می‌گوید پیامبر(ص) اینگونه دعا کردند که خدایا در شهادت حسین(ع) من برکت و او را جزو سروران شهیدان قرار بده.

حجت‌الاسلام عبدوس ابراز داشت: ما در تاریخ علمایی داریم که از نظر سنی عمر کمی داشتند اما عمرشان بسیار با برکت بوده است برای نمونه شهید ثانی پنجاه و چهار سال عمر کرد اما در زندان به‌طوری برنامه ریزی کرده بود که یک لحظه از عمرش تلف نشود و همچنین محدث قمی شصت و چهار سال عمر کرد اما به گفته مرحوم دوانی در کتاب مفاخر اسلام، وی در این عمر شریف صد و سه جلد کتاب نوشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که پنجاه و یک سال مدت عمر روحانی فرهیخته و ارزشمند، حجت الاسلام منصور غفوری بود گفت: وی حدود چهار سال از عمرش را در جبهه های جنگ سپری کرد که یک روز جنگ برابر یک‌سال بود و همچنین در اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و کارهای ارزشمند فرهنگی انجام داد.

وی در ادامه این مطلب افزود: قلم حجت الاسلام غفوری مبارک بود و آثاری از خود به‌جای گذاشته که برخی از آنها چاپ شده و در دسترس قرار گرفته است و همچنین این فقید سعید عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود.

حجت‌الاسلام عبدوس بیان داشت: از نزدیک شاهد بودم که حجت الاسلام غفوری در این چند سالی که معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را به‌عهده گرفت، انصافا در این معاونت تحول و دگرگونی ایجاد کرد و خلإ وجودی او امروز حس می‌شود.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ با اشاره به این‌که حجت الاسلام منصور غفوری در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) شهرک شهید محلاتی یک امام جماعت موفق بود اظهار داشت: وی محبوب مردم، خاکی، افتاده و متواضع بوده و با تک تک افراد رفیق و صمیمی بود.

وی در ادامه این مطلب افزود: سخنرانی‌ها و تحلیل‌های سیاسی حجت الاسلام غفوری بسیار قابل توجه بود و در سن پنجاه و یک سالگی وجود مبارکی بود که بیش از پنجاه و یک سال بلکه چندین برابر این سن در این مدت به انقلاب، دین، جامعه و مردم، در ارتش و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خدمت کرد.

حجت‌الاسلام عبدوس تصریح کرد: حجت الاسلام غفوری یک روحانی خستگی ناپذیر و فدایی رهبری، نظام و انقلاب بود و کسی بود که عمری به عشق ولایت فقیه زندگی کرد و برای ولایت فقیه می‌مرد./956/پ202/ص

ارسال نظرات