۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۶۰۷۱۰
استاد حوزه علمیه آمل:

حضرت فاطمه نخستین و بزرگترین مدافع ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین و بزرگترین مدافع ولایت بود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اسامی گوناگونی دارد که نباید به سهولت از آن عبور کنیم و تلاش ما باید بر آن باشد تا پیرامون هر یک از نام های این بانوی بزرگوار تامل داشته باشیم
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدتقی طباطبایی، استاد حوزه علمیه آمل، شنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در آمل برگزار شد با بیان این که باید اهتمام ارزنده ای در راستای پیروی از پیام ها و رهنمودهای اهل بیت در جامعه وجود داشته باشد، گفت: باید در تلاش باشیم تا راه را گم نکرده و از مسیر اصلی خارج نشویم.

 

وی با اشاره به این که برای تقرب به خداوند منان باید در مسیر حق گام برداریم، بیان داشت: اسلام، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) با کسی تعارف ندارند که ما باید در مسیر درست حرکت کرده و حقانیت را در زندگی خود جاری کنیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی با تاکید بر این که قرآن کریم کتابی نورانی و هماهنگ است که باید از تعالیم و مفاهیم ارزنده آن به بهترین نحو ممکن در زندگی خود بهره گیریم، خاطرنشان کرد: پیروی از معارف قرآنی ضامن تعالی انسان است که باید با تمسک از این کتاب نورانی راه را شناخته و در مسیر درست حرکت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که انسان باید پیرامون زندگی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین مطالعه داشته باشد، گفت: باید با اندیشیدن در سیره این بزرگواران بفهمیم که چه پیام هایی برای ما وجود دارد تا از آن بهره گیریم.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت بشریت بسیار محدود است، بیان داشت: تا روز قیامت نمی توانیم آن گونه که درست است پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین را بشناسیم و تاکنون کسی نیامده که ادعایی پیرامون این امر داشته باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که سیره عملی حضرت زهرا(س) در جامعه تبیین شود، گفت: باید سیره این بانوی بزرگوار به نحوی شایسته در جامعه تبیین شود تا زندگانی ایشان به عنوان الگوی همگان قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا شناخت کافی از اهل بیت معصومین(ع) داشته باشد و از خصایص والای این بزرگواران در زندگی خود بهره گیرد، بیان داشت: نباید در خصوص اهل بیت جنبه عاطفی را در نظر داشته و باید شناخت کافی را دارا باشیم.

 

وی با تاکید بر این که حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین و بزرگترین مدافع ولایت بود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اسامی گوناگونی دارد که نباید به سهولت از آن عبور کنیم و تلاش ما باید بر آن باشد تا پیرامون هر یک از نام های این بانوی بزرگوار تامل داشته باشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات