۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۶۰۷۱۲
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام:

افرادی که توان اداره کشور را ندارند بهتر است کاندیدا نشوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری تلاش برای تحقق انتخاب اصلح را جزو اولویت‌ها خواند و گفت: هر چند ممکن است فرد انتخاب شده دارای معایبی باشد که بعدا در رفتار و کردار او بروز کند، اما نباید این امور سبب نگرانی شود و ما را از وظیفه اصلی خود که تلاش برای انتخاب فرد اصلح و توجه به شاخص‌ها و ملاک‌های صحیح است، باز دارد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام حجت الاسلام والمسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري
حجت‌الاسلام والسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نام گذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب را اقدامی پسندیده، ارزشمند و حکیمانه دانست و گفت: این نام گذاری‌ سال‌ها سبب می‌شود که وظایف مردم و مسؤولان به خوبی مشخص شود تا همه در جهت وظایف خود بتوانند نظام را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
وی با بیان این‌که دشمنان در چند سال گذشته هجمه‌های اقتصادی خود را علیه ملت ایران به کار انداخته و شدیدترین آن در سال گذشته بوده است، ابراز کرد: نام گذاری‌های اخیر توانسته تا حدود قابل توجهی جهت کشور و نظام را به گونه‌ای رو به رشد و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان وا دارد و آسیب‌ها را به حداقل برساند.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال حماسه را بر این دو ضرورت فعلی کشور یعنی سیاست و اقتصاد قرار دادند و اگر این دو با حماسه پیش رود هم نظام به اهداف خود می‌رسد و هم مکرها و توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری توجه به مسأله تولید را یکی از راه‌‌های رسیدن به اقتصاد موفق خواند و گفت: در سال گذشته که به نام تولید ملی نام گذاری شده بود اقدامات در خور توجهی در این زمینه صورت گرفت اما همچنان نیازمند حماسه و جهش در عرصه اقتصاد هستیم تا تولید در کشور رو به رشد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام توجه و اقبال به مصرف داخلی و صرفه جویی و قناعت را از دیگر راه‌های رسیدن به اقتصاد موفق عنوان کرد و اظهار داشت: اگر در این عرصه مردم و مسؤولان به صورت حماسی حرکت و تلاش کنند اقتصاد مملکت به جایگاه واقعی خود رسیده و سدی در برابر توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام ایجاد می‌کند.
وی در ادامه تأکید بر حضور حداکثری مردم در عرصه سیاسی را جزو اقدامات اساسی همه مسؤولان و افراد تأثیرگذار جامعه خواند و ابراز کرد: همه باید زمینه حضور حداکثری همراه با بصیرت مردم در انتخابات را فراهم کنند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به نگاه دشمنان و مجامع بین المللی به انتخابات ریاست جمهوری امسال، خاطرنشان کرد: در برخی از خبرگزاری‌های آمریکایی آمده بود که حضور پر شور و حداکثری مردم ایران در انتخابات به منزله پیروزی جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری توجه مردم و مسؤولان به فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خواستار شد و گفت: آنچه را که دشمن روی آن متمرکز می‌شود ما نیز باید متمرکز شویم و برای خنثی سازی آن برنامه ریزی کنیم.
وی تلاش برای تحقق انتخاب اصلح را جزو اولویت‌ها خواند و اظهار کرد: هر چند ممکن است فرد انتخاب شده دارای معایبی باشد که بعدا در رفتار و کردار او بروز کند، اما نباید این امور سبب نگرانی شود و ما را از وظیفه اصلی خود که تلاش برای انتخاب فرد اصلح و توجه به شاخص‌ها و ملاک‌های صحیح است، باز دارد.   
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام صلاحیت فکری، اخلاقی، ایمانی، تقوایی و ولایت مداری را از شاخصه‌های اصلی رییس جمهور آینده ذکر کرد و گفت: ولایت مداری در رأس همه این شاخص‌ها است و ما از این ناحیه آسیب دیده‌ایم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که رییس جمهور آینده باید نقاط قوت رؤسای جمهور گذشته را دارا و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد، اظهار کرد: تکیه بر نقاط قوت و ضعف رؤسای جمهور گذشته باید در انتخابات امسال مد نظر مردم قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام انگیزه الهی و خدمت به مردم را از الزامات کاندیداهای ریاست جمهوری دانست و به آنها توصیه کرد: اگر فردی توان اداره کشور را در خود نمی‌بیند و یا برای مطرح کردن خود وارد عرصه انتخابات می‌شود بداند که برای نظام و مردم مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد./927/ت301/ج
ارسال نظرات