۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۶۰۷۲۷
امام جمعه زنجان:

مطالبات رهبری در تابلوهای تبلیغاتی خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب نیازی به تعریف و تمجید هیچ شخصی ندارند، تنها عمل به این رهنمودها موجب سرعت بخشی به روند رو به رشد حرکت نظام اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در شورای اداری استان، با اشاره به ابعاد مختلف پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: جهاد به معنای مبازه در راه خداوند متعال است، در حقیقت ملت ایران با نگرش جهادی 35 سال در برابر زورگویی و استبداد غرب و صهیونیسم جهانی ایستادگی کرده است.

 

وی با اشاره به حوادث و وقایع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی گفت: در طول حیات نظام اسلامی، هرگاه ملت با روحیه حماسی و جهادی وارد میدان شدند، افتخار و عزت کسب کرده‌اند و هر زمان که از این مسیر منحرف شدند، آسیب دیده‌اند، در چنین شرایطی بایستی با روحیه جهادی به دنبال خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باشیم.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که حماسه سیاسی و اقتصادی مکمل یکدیگر در رفع نیازهای کشور در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: خلق حماسه نیازمند جهاد با مال و جان است، تنها اکتفا به حداقل ها برای حفظ عزت نظام اسلامی کافی نیست، بایستی با قوای حداکثری برای کاهش تاثیر تحریم ها وارد میدان شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی یادآورشد: اگر رهبر انقلاب بر تحقق دو حماسه در دو عرصه مهم برای نظام اسلامی تأکید دارند، به دلیل آن است که عزت، شرافت و تعالی حقیقی نظام اسلامی در گرو اقتدار ملی در عرصه سیاسی و اقتصادی است، تجلی حماسه سیاسی، انتخابات پیش روست و حماسه اقتصادی تنها با حمایت از تولید ملی تحقق می یابد.

 

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که تحقق حماسه نیازمند استقامت و ایستادگی مردم و مسؤولان بر مواضع مستحکم و به حق نظام اسلامی است، حقیقت آن است که همواره سیاسی ترین اقدامات در بهره گیری از ترفندهای اقتصادی و سود آورترین تصمیم های اقتصادی در گرو استفاده از سیاسی ترین مواضع است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای سال، وظیفه مسؤولان در قبال مسائل داخلی و خارجی کشور را مشخص کرده‌اند، گفت: نباید مطالبات رهبری در حد چاپ بولتن، تابلو و بیلبورد خلاصه شود، بلکه باید در اقدامات و برنامه ها به صورت عملی آن را تحقق بخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب نیازی به تعریف و تمجید هیچ شخصی ندارند، تنها عمل به این رهنمودها موجب سرعت بخشی به روند رو به رشد حرکت نظام اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی خواهد بود، در چنین شرایطی تمام اقشار جامعه به ویژه مسؤولان باید جهادگونه با بهره گیری از منابع معارف دینی به دنبال خلق حماسه باشند.

 

وی مقابله با تحریم های اقتصادی غرب را نیازمند روحیه جهادی و حماسی در مردم و مسؤولان دانست و افزود: بیش از سه دهه از آغاز تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه نظام اسلامی می گذرد، اما این تحریم ها نه تنها عاملی در عقب ماندگی کشور نشد بلکه موجب خودکفایی در عرصه های مختلف نظام شده است./9351/پ202/ب

ارسال نظرات