۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۶۰۷۵۰

در دیدار امیر کویت و وزیر ارشاد کشورمان بر گسترش تعاملات فرهنگی میان دو کشور تاکید شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به کشور کویت با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دیدار و بر گسترش تعاملات فرهنگی و بسط و توسعه مناسبات میان دو کشور تاکید کرد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به کشور کویت با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دیدار و بر گسترش تعاملات فرهنگی و بسط و توسعه مناسبات میان دو کشور تاکید کرد.
حسینی در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری کشورمان به امیر کویت اظهار داشت: ایشان بر برادری، دوستی پایدار و دائم با کشور کویت تاکید و اعلام آمادگی کردند روابط میان دو کشور به ویژه در زمینه انرژی، بازرگانی و فرهنگی بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر ارشاد خواهان حضور و مشارکت گسترده تر مسئولان ، هنرمندان و فرهیختگان کویتی در رویدادها و مناسبت های بزرگ فرهنگی هنری کشورمان شد و گفت: امیدوارم هفته فرهنگی کویت در ایران به زودی برگزار شود.

حسینی همچنین با بیان این‌که هر ساله تعداد زیادی از مردم کویت به ایران سفر می کنند روابط دو کشور را دوستانه، مردمی و گسترده عنوان کرد.

در ادامه این دیدار امیر کویت با ابراز خرسندی از حضور مقامات ایرانی در کشورش، رئیس جمهور کشورمان را برادر خود خواند و اظهار داشت: من نسبت به آقای احمدی نژاد علاقه و ارادت خاص دارم.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، خواهان تلاش و مشارکت بیشتر دو کشور در حوزه فرهنگ شد و ادامه داد: من در اینجا از وزیر اطلاع رسانی می‌خواهم که به هر دعوتی که از ایران می‌رسد پاسخ مثبت دهند./959/د102/ص

 

ارسال نظرات