۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۶۰۷۵۳
امام جمعه زنجان:

انتخابات نماد مردم سالاری دینی در ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: بسیاری از کشورهای منطقه که ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی دارند، هیچ انتخاباتی در تاریخ خود برگزار نکرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در همایش عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی و البته در اجتماع پرشور زائران حرم رضوی بر خلق حماسه سیاسی از سوی مردم و مسؤولان نظام تأکید داشتند.

 

وی با بیان این‌که برگزاری بیش از 30 انتخابات در طول سه دهه گذشته نشان از کرامت ملت از دیدگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حتی شیوه حکومتی ایران نیز با برگزاری رفراندوم تاریخی 12 فروردین سال 1358 تعیین شده، در هیچ جای جهان چنین دموکراسی را شاهد نیستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: بسیاری از کشورهای منطقه که ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی دارند، هیچ انتخاباتی در تاریخ خود برگزار نکرده اند، حقیقت امر آن است که انتخابات در ایران حرکتی نمایشی و سیاسی نیست، بلکه مهم ترین نماد مردم سالاری دینی محسوب می شود.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که تحقق مردم‌سالاری دینی را در گرو توجه به اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه دو اصل اساسی اسلامیت و جمهوریت بنا و قوام یافته است و هیچ یک از این دو اصل در این نظام بر دیگری ارجح نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی برخاسته از مطالبه دینی و اراده ملت ایران است، افزود: هیچ یک از نظام های دموکراسی دنیا همچون نظام جمهوری اسلامی ایران دقیق و جامع نیست، جمهوریت و اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی ایران مکمل یکدیگر است و زمانی مردم سالاری دینی محقق خواهد شد که هر دو اصل برپا باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: پایه های اقتدار سیاسی کشور با انتخابات آتی شکل و قوام می گیرد، به عبارت دیگر این انتخابات بزرگترین حماسه سیاسی ملت در سال جاری محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان حماسه سیاسی را گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دانست و افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات ضمن آن که تبلیغات گسترده دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی خواهد کرد، بلکه برگ برنده‌ای برای مسؤولان نظام در جهت احقاق حقوق مسلم ملت ایران در مجامع بین المللی خواهد بود.

 

وی تعامل دو سویه میان مردم و مسؤولان نظام را از دیگر شرایط لازم برای حماسه سیاسی خرداد ماه دانست و تصریح کرد: دشمنان نظام پس از شکست در جنگ نظامی و حربه تحریم های اقتصادی به دنبال جنجال رسانه ای و راه اندازی جنگ روانی در داخل کشور هستند، وقت آن است که مسؤولان و مردم با بصیرت ولایی در جهت حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی گام بردارند./9351/پ202/س

ارسال نظرات