۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۸۲۱
حجت الاسلام شهاب مرادی:

ازدواج برای ترحم و فخر درست نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شهاب مرادی ترحم و دلسوزی، فخر فروشی و جذابیت‌های ظاهری را از انگیزه‌های اشتباه ازدواج دانست و گفت: کسی که بخاطر فقر ازدواج نمی‌کند از پیروان اهل بیت(ع) نیست.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی در کارگاه آموزشی جوانان مجرد که عصر روز یکشنبه هجدهم فروردین‌ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با اشاره به موضوعاتی در خصوص ازدواج جوانان گفت: جوانان از روی دلسوزی و ترحم ازدواج نکنند، مثلا پسر 19 ساله‌ای با خانم 30 ساله مطلقه‌ای که دو فرزند دارد ازدواج می‌کند و با خیال این‌که جلوتر از همه است پیش می‌رود در حالی که این کار درست نیست.

وی انتخاب برای فخر را از دیگر مشکلات ازدواج‌ها دانست و تاکید کرد: دخترخانم‌ها و آقاپسرها کسی را برای افتخار کردن یا پول انتخاب نکنند، زندگی را درست ببینند، ازدواج وسیله جهش اقتصادی یا اجتماعی نیست.

حجت الاسلام مرادی در ادامه با بیان این‌که نباید دنبال نشانه‌هایی مانند رنگ چشم و قد بلند و سایز کفش بود که اصلا مهم نیست گفت: اینها باعث می‌شود ضعف‌ها شناخته نشوند.

وی در ادامه تصریح کرد: از دخالت‌های کذایی اقوام باید جلوگیری کرد.

این مبلغ دینی با اشاره به نگاه‌های غلط مادی گرایانه عوام ابراز داشت: دولت‌ها باید زمینه‌های مختلفی را برای پول مردم ایجاد کرده و برنامه‌ریزی کنند، ما در دهه‌ 60 سونا و جکوزی نداشتیم ولی الان مردم در خانه‌هایشان سونا و جکوزی می‌سازند که فخر بفروشند، چشم و هم چشمی کنند در صورتی که همین سو نا و جکوزی به عنوان انباری استفاده می‌شود ولی باز از تجمل‌گرایی دست بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه اظهار داشت: در دیدگاه‌های سیاسی خط قرمز تربیتی باید حفظ شود مثلا اگر در مقابل آدمی هستید که با هتاکی و فحش می‌خواهد شما را آزار دهد یا در مقابل کسی هستید که میگوید «آدمش میکنم» مشخص است که در اینها احترام نیست و فقط باید تذکر داد و عبور کرد، پیامبران ما هم فقط تذکر می‌دادند.

این مبلغ حوزوی با تاکید بر این‌که در خانواده هیجانات و احساسات را باید آنالیز کرد گفت: دختر و پسر هم عقیده هستند، اگر دخترخانم عقیده مذهبی پیدا می‌کند می‌تواند با منطق آقاپسر را هم تغییر دهد و باید به حق رجوع کنند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به این‌که تورم و گرانی باعث شده تا ازدواج‌ها به تاخیر بیافتد گفت: اگر کسی بابت نداری و فقر ازدواج نمی‌کند طبق روایات از پیروان اهل بیت(ع) نیست و به خدا بدبین است چنانچه در روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) داریم که شخصی آمد و همین مطلب را عنوان کرد، حضرت اشاره به چهار قل کردند و در جایی دیگر دارد که حضرت به هرکه می‌رسیدند از او سوال می کردند که ازدواج کرده است یا نه و شخص را ترغیب و تشویق به امر ازدواج می‌کردند.

وی با بیان این‌که ذهن جوانان دهه ما را سینماهای هالیوودی و متفکرین پهلوی تنظیم کرده‌اند تصریح کرد: باید به رزق و روزی که خداوند فرموده اعتقاد داشته باشیم و به سمت تجارت و تولید و کار برویم.

حجت الاسلام مرادی در پایان عنوان داشت: کسانی که دنبال ازدواج کردن هستند امر خجالت را با عاشقی اشتباه نگیرند که خیلی فرق دارد، مثلا اگر کسی شما را از حجاب که امر الهی است باز داشت، این درست نیست، وقتی کسی برای خدا ارزش قائل نشود مطمئن باشید برای شما هم ارزشی قائل نمی‌شود./9597/پ202/ص

ارسال نظرات