۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۰۸۲۷
منوچهر متکی:

ملت ایران خردادماه درس بزرگ‌تری به دشمنان خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که ملت ایران سی و چهار سال است که هوشمندی خود را به نمایش می‌گذارد تصریح کرد: ما آرزوی یک آخ و تسلیم شدن را بر دل دشمن خواهیم گذاشت.
گردهمايي حماسه سياسي و اقتصادي در کرج گردهمايي حماسه سياسي و اقتصادي در کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا منوچهر متکی، نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری شامگاه یک‌شنبه هجدهم فروردین ماه در گردهمایی بزرگ حماسه سیاسی و اقتصادی در مسجد ولی‌عصر(ع) کرج اظهار داشت: در انتخابات مجلس نهم زمزمه‌هایی بود که القا می‌کرد مشارکت مردم زیر سی درصد است و خود را آماده کرده بودند برای این‌که اگر این اتفاق افتاد، در خارج یا در داخل مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: مشارکت در انتخابات مجلس نهم بیش از شصت درصد بود؛ اگر مردم در مناسبت‌های انقلاب پر شور شرکت می‌کنند، به این معنا نیست که مشکل ندارند بلکه آنها بسیار دقیق و هوشمندانه تحلیل می ‌کنند و در جایی که پای انقلاب و دین درمیان است سختی‌ها و مشکلات را کنار می‌گذارند و ندای امام(ره) و رهبری در گوششان است.

متکی با اشاره به این‌که اوباما و رقیبش در مناظره گفتند که ایران به خانه آخر رسیده و اگر فشار دیگری بیاوریم، کار تمام می‌شود عنوان کرد: ملت ایران در بیست و چهارم خرداد ماه امسال درس بزرگ‌تر، جدیدتر، پرمحتواتر و پرشکوه‌تری را به دشمنان خود خواهد داد.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که ملت ایران سی و چهار سال است که هوشمندی خود را به نمایش می‌گذارد تصریح کرد: ما آرزوی یک آخ و تسلیم شدن را بر دل دشمن خواهیم گذاشت و باور کردیم که امام خمینی(ره) راست فرمودند، در مدت عمر خود هرگز از خود و منافع شخصی چیزی نفرمودند بلکه از اعتقادشان فرمودند.

وی در ادامه این مطلب تأکید کرد: ما به تدابیر و درایت رهبر معظم انقلاب در هدایت کشتی انقلاب باور داریم و هدایت‌های ایشان را چراغ راه خود می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که امسال مقام معظم رهبری در کنار حماسه سیاسی به حماسه اقتصادی تأکید کردند گفت: البته رویکرد اقتصادی در نگاه به مشکلات کشور، رویکرد امسال ایشان نیست بلکه از سال 86 به این‌طرف به ضرورت ایجاد تحول اساسی در کارکردهای اقتصادی کشور تصریح کردند.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر این‌که وقتی می‌خواهیم نقد کنیم باید جهات مثبت کارکردها را هم ببینیم ابراز داشت: دست کسانی را که از ابتدا مخلصانه و متعهدانه کار کردند را می‌بوسیم؛ گام‌های بلندی برداشته شد اما گام‌های بلندتری مانده است.

متکی بیان داشت: بیست و چهارم خرداد ماه امسال ملت ایران علاقمند است که مدیریت جدید مبتنی بر نقاط قوت پیش‌کسوتان و پرهیز از نقاط ضعفی که وجود دارد را انتخاب کند.

وی با اشاره به این‌که سال‌هاست که مطرح می‌کنند که بودجه کشور باید از وابستگی به نفت خارج شود گفت: هم‌اکنون شصت درصد بودجه کشور به نفت وابستگی دارد؛ اقتصاد کشور می‌تواند از نفت و مشتقات آن بهره‌مند باشد اما بودجه را به طرفی ببریم که وابستگی به نفت نداشته باشد.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان عنوان داشت: در حوزه بیمه تأمین اجتماعی، کشورهای پیشرفته صد، هفتاد و یا هشتاد درصد از درمان را متکفل هستند اما در کشور ماچیزی حدود هفتاد درصد بیمه را بیمه گذار می‌‌پردازد.

متکی افزود: وقتی می‌خواهیم اشکال را پیدا کنیم، می‌بینیم یک‌سری شرکت‌های بسیار بزرگی می‌خواهندحقوق بازنشستگان و نیازمندی‌های آنان را تأمین کنند درحالی‌که اگر در دنیا شرکت‌های اقتصادی موفق هستند، به‌دلیل این است که آنها را مردم اداره می‌کنند.

وی اظهار داشت: مدیریت اقتصادی جهان شمول است؛اقتصاد تجربه بشری و یک تخصص است که اگر در جایی به مشکل برخوردیم ببینیم کشورهای دیگر چطور آن مشکل را حل کرده‌اند.

وزیر امور خارجه سابق کشورمان تولید را ناموس اقتصاد هر کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: تولید شاه کلید حل عمده مشکلاتی مانند بیکاری و تورم است که اگر به وقتش تصمیم نگرفتیم، مشکل اقتصادی پیش می‌آید و در شرایط ویژه حق اشتباه کردن نداریم و کارها باید کارشناسی شده باشد تا مشکل دیگر به‌وحود نیاید./956/پ201/ج

ارسال نظرات