۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۰۸۴۳
استاد حوزه علمیه آمل:

بصیرت افزایی سبب سعادت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که بصیرت افزایی سبب سعادت انسان می شود، خاطرنشان کرد: انسان باید با بصیرتی ارزنده و انگیزه ای والا مسیر حق را طی کند که در این صورت موفق خواهد شد.
حجت الاسلام محمد امين براتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه آمل امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که تلاش ما باید در این راستا باشد تا خود را به قرب الی الله برسانیم، گفت: انسانی که به بهشت می رود با فرشتگان و فرشته صفتان هم نشین شده و از جایگاه والایی برخوردار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا گرفتار جهل و ظلمت نشود، بیان داشت: انسان باید مراقب خود باشد تا با احتیاط مسیر درست را به بهترین نحو ممکن طی کرده و غرق در شهوت و مادیات نشود.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که بصیرت افزایی سبب سعادت انسان می شود، خاطرنشان کرد: انسان باید با بصیرتی ارزنده و انگیزه ای والا مسیر حق را طی کند که در این صورت موفق خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که توسل به ذات پروردگار عالم راه نجات انسان است، گفت: خدا نکند انسانی از مسیر درست فاصله بگیرد و گرفتار ظلمت و جهالت شود که از حکمت دور خواهد شد.

 

وی با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا ببیند چگونه زندگی خود را نورانی کند، بیان داشت: انسان باید از نشست با علما و بزرگان، دعا و امور ارزنده ای که سبب تقرب او به خداوند منان می شود بهره گیرد.

 

حجت الاسلام براتی با اشاره به این که انسان باید به دنبال اطاعت از اهل بیت معصومین باشد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه الزهرا(س) الگویی ارزنده برای همه مردان و زنان است که باید سیره والای این بانوی بزرگوار را در زندگی خود جاری کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که همان طوری که حضرت محمد(ص) اسوه است حضرت فاطمه الزهرا(س) هم اسوه است، بیان داشت: این بانوی بزرگوار حاصل محصول نبوت است که روح آن حضرت اوج گرفت.

 

وی با تاکید بر این که حضرت فاطمه الزهرا(س) معصومه و یک انسان کامل است، گفت: بانوان ما باید این حضرت را به عنوان معیار خود قرار دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات