۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۰۸۴۵
رییس اداره اوقاف آمل:

حرکت حماسی ریشه در آموزه‎های دینی و مذهبی ملت ایران دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که حرکت حماسی ریشه در آموزه های دینی و مذهبی ملت ایران دارد، خاطرنشان کرد: باید از حرکت حماسی در پیشبرد امور جامعه به خصوص در بحث سیاست و اقتصاد بهره گیریم که می تواند تأثیرات ارزنده در توسعه و پیشرفت نظام اسلامی داشته باشد.
رييس اداره اوقاف آمل

حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به نام گذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: تحقق شعار سال نیازمند اهتمام همگانی است که باید در این راستا تلاش وافری وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که انتخاب سال 92 به این نام نشانگر اهمیت در مساله سیاست و اقتصاد است، بیان داشت: انتخابات پیش رو از اهمیت ارزنده و مهمی برخوردار است که حضور گسترده مردمی موجب خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان انقلاب خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدیان با تاکید بر این که حرکت حماسی ریشه در آموزه های دینی و مذهبی ملت ایران دارد، خاطرنشان کرد: باید از حرکت حماسی در پیشبرد امور جامعه به خصوص در بحث سیاست و اقتصاد بهره گیریم که می تواند تأثیرات ارزنده در توسعه و پیشرفت نظام اسلامی داشته باشد.

 

رییس اداره اوقاف آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که 160 هزار زائر در ایام تعطیلات نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری از اماکن مذهبی، امامزاده ها و بقاع متبرکه شهرستان و فضای معنوی آنها بهره بردند، گفت: امسال از آغاز تعطیلات نوروزی طرح آرامش بهاری را با برنامه های متنوع معنوی مذهبی در بیش از 20 امامزاده برجسته شهرستان آغاز کردیم که با استقبال خوبی همراه بود.

 

وی به تقارن ایام نوروز امسال با مناسبت فاطمیه اشاره کرد و افزود: در امامزاده ابراهیم (ع)، امامزاده عبدالله(ع) و همچنین دیگر امامزاده های مشهور این شهرستان تدابیر لازم و برنامه های متنوع برای استفاده زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شد که پذیرای میهمانان در ایام نوروزی بودند.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که یکی از ثمرات و فواید طرح آرامش بهاری در نخستین روزهای بهار طبیعت استفاده از حال و هوای معنوی و ارزشی است، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه در سال های اخیر زمینه مساعدی را فراهم کرد تا مسافران نوروزی بتوانند در یک حال و هوای ارزشمند معنوی آشنایی ارزنده ای را با امام زادگان داشته و از فضای معنوی لذت ببرند.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که  در مراسم تحویل سال نو بیش از 11هزار نفر در بقاع مترکه شهرستان شرکت کردند، گفت: در دو امامزاده شاخص شهرستان خیمه های معرفت برپا شد که تعداد 12 هزار نفر از برنامه های آن بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به این که امسال مسافران زیادی در بقاع متبرکه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تعداد 33 هزار نفر از مسافران نوروزی در زائر سراهای شهرستان اسکان پیدا کردند.

 

حجت الاسلام مهدیان گفت: برپایی طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان آن هم در ایام نوروز با سنت ها و آیین های مختلف سبب شده است تا رغبت و علاقمندی برای بهره گیری از فضای معنوی ارتقای روزافزونی پیدا کند.

 

وی در پایان به دیگر اقدامات اداره اوقاف شهرستان در طرح نوروزی آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر امامزاده ابراهیم (ع) و گلزار شهدا از سوی 60 نفر از خادمین رسمی و افتخاری، تشکیل حلقه های قرآنی و نهج البلاغه، برگزاری دعای تحویل سال، توسل و زیارت عاشورا، توزیع بسته های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه عرضه های محصولات فرهنگی از جمله برنامه هایی بود که از سوی این اداره اجرا شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات