۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۹۰۶
مدیر استانی حوزه علمیه قزوین:

دفاع از حریم دین و مقابله با انحراف ها رسالت مهم حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه قزوین دفاع از حریم دین و مقابله با انحراف ها را مهم ترین رسالت حوزه و روحانیت دانست و گفت: خوشبختانه حوزه و روحانیت همواره در حفظ فرهنگی دینی جامعه از هر گونه گزند و انحرافی تلاش کرده اند.
حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید موسی ابراهیمی، مدیر حوزه های علمیه قزوین امروز در جمع خبرنگاران به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در تاریخ اشاره کرد و گفت: این مراکز مهم و ارزشمند دینی در تاریخ به عنوان مهم ترین مراکز گسترش اسلام ناب به می رفته اند.

 

وی حوزه های علمیه را مرکز پروزش عالمان دین دانست و افزود: حوزه های علمیه در سیاست گذاری های فرهنگی و دینی جامعه نقش مؤثری را ایفا کرده اند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که شناخت، تبلیغ، ترویج، تبیین دین و دفاع از عقاید و باورهای دینی رسالت مهم حوزه و روحانیت بوده است، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت، به عنوان عناصر مهم و اصلی مولد فرهنگ در کشور گفتار و کردار آنها همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و هست.

 

حجت الاسلام ابراهیمی دفاع از حریم دین و مقابله با انحراف ها را مهم ترین رسالت حوزه و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه و روحانیت همواره در حفظ فرهنگی دینی جامعه از هرگونه گزند و انحرافی تلاش کرده اند.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه و علمای دین در تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه اسلام در برابر انحراف ها و کج روی ها بوده اند، ادامه داد: امروز نیز رسالت این  جایگاه مهم برای حفظ و حراست از ارزش های ناب دینی سنگین تر از گذشته است.

 

مدیراستانی حوزه علمیه قزوین حوزه های علمیه را متولی اصلی هدایت دینی جامعه دانست و افزود: این مرکز بزرگ دینی مرجع رسمی تبیین ارزش ها و تثبیت باورهای دینی و استنباط و افتای احکام عملی روحانیت بوده و خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به ثبت نام از علاقه مندان تحصیل در حوزه های علمیه از اسفند ماه سال گذشته، گفت: زمان ثبت نام از علاقه مندان تا اول فرودین امسال ادامه داشت که با تصویب مدیریت حوزه علمیه کشور افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند به مراکز ثبت نام مراجعه کنند.

 

وی همچنین به برگزاری آزمون در اردیبهشت‌ ماه امسال اشاره کرد و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روز جمعه 13 اردیبهشت ‌ماه امسال در سالن اجتماعات مسجدالنبی رأس ساعت نه صبح با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که روند تحصیل در مدارس علمیه از رشد کیفی و کمی مناسبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه میزان استقبال علاقه مندان برای ورود به حوزه های علمیه نیز مناسب بوده است.

 

وی به اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: شریعت محمدی تأکید بسیاری بر فراگیری علم و کسب دانش دارد که این نشان دهنده جایگاه علم در دین است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه قزوین به جایگاه طلاب علوم دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: طلاب حوزه منادیان فرهنگ ناب اسلامی هستند که با تبلیغ اسلام حقیقی جامعه را در برابر ضد ارزش ها واکسینه می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: آحاد جامعه اسلامی باید برای تحقق رهنمودهای رهبری در سال جدید بسیج شوند.

 

مدیراستانی حوزه علمیه قزوین بر ضرورت وحدت و همدلی بیشتر در سال جدید تأکید کرد و ادامه داد: تقویت همبستگی در جامعه به ویژه در میان مسؤولان تنها راه عبور از مشکلات است./950/پ202/س 

ارسال نظرات