۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۶۰۹۲۶
آیت الله یزدی:

باید راهکاری برای وحدت و ائتلاف نیروهای ارزشی و اصولگرا در انتخابات اندیشیده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امروز کسانی که حجت شرعی به حضور در انتخابات دارند کم نیستند و باید طی راهکاری به ائتلاف و وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی نزدیک شد.
آيت الله محمد يزدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رهنمودهایی را در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری بیان کرد.


وی بیان داشت: خوشبختانه حزب موتلفه اسلامی ارتباط نزدیک و خوبی با علما و مراجع دارد که این ارتباط موضوعیت داشته و امیدواریم تا به آخر این ارتباط محفوظ بماند. و هر چه قدر از مراجع تقلید فاصله بگیریم از محورهای اصلی دین فاصله گرفته‌ایم و اعتقاد ما این است که سیاست و شریعت همراه هم است و مراجع عظام تقلید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی صاحب‌نظر هستند و باید به نظرات آنها توجه بسیار کرد و احترام گذاشت.

 

آیت الله یزدی در ادامه با تأکید به حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده گفت: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بارها به اصل حضور اکثریت مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید داشته‌اند و فرمودند در انتخاب رئیس جمهور آینده باید بسیار دقت کرد زیرا تأثیرات بسیار زیادی در سطح بین‌المللی و داخلی دارد و اصل بسیار مهمی است.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات آینده حماسه سیاسی دیگری به وجود خواهند آورد اظهار داشت: مردم در انتخابات آینده به پای صندوقهای رای خواهند آمد و حماسه‌ای را خلق خواهند کرد که فصل جدیدی را در کشور باز می‌کنند اما آنچه از حضور مهمتر است  نتیجه آن می‌باشد و نتیجه انتخابات بدین دلیل مهم است که چهار سال آینده کشور در اختیار رئیس جمهور قرار خواهد گرفت و موقعیت نظام جمهوری اسلامی در جهان موقعیت خاصی است که در طول تاریخ اسلام هیچگاه در این موقعیت نبوده و این موقعیت بسیار ممتاز بوده و اینکه به کجا خواهد رسید بسیار مهمتر است.

 

آیت الله یزدی تصریح کرد: باید بسیار هوشیار بود که نکند به دلیل لزوم حضور اکثریت مردم در پای صندوق‌های رای به نتیجه‌ آن کم توجهی شود. باید مراقب باشیم شخصی رئیس جمهور نشود که هر روز درگیری و مشکل ایجاد کند.

 

وی افزود: کسی که می‌خواهد زمام قوه مجریه کشور را به عهده گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم باید با دقت و بینش انتخاب درست داشته باشند اگر اطلاعات کمی در مورد کاندیداها دارند از معمتدین سؤال کنند و اطلاعات لازم را کسب کنند. و رئیس جمهور آینده باید تمام ویژگی‌های مثبت رؤسای جمهور قبل را داشته و نواقص آنها را نداشته باشد.

 

وی افزود: ارشادات مقام معظم رهبری باید سر لوحه کارها قرار گرفته و ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم.

 

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: اگر ما ساکت بنشینیم و در پایان انتخابات بی‌نظر باشیم روز قیامت مسئول هستیم، امروز کسانی که حجت شرعی به حضور در انتخابات دارند کم نیستند و باید طی راهکاری به ائتلاف و وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی نزدیک شد./971/د102/ج
 
 

ارسال نظرات