۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۶۰۹۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبعیت محض از ولایت مهم‎ترین پیام حضرت فاطمه بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، تبعیت محض از ولایت را مهم ترین پیام حضرت زهرا(س) دانست و گفت: باید با الگو گرفتن از آن حضرت در جهت پیروی از ولایت تا آخرین نفس گام برداریم و اجازه ندهیم دشمنان خللی به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در قزوین برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) تا پای جان از ولایت دفاع کرد و این مهم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است که باید الگوی همه زنان و مردان مسلمان باشد.

 

وی با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه (س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز باید با درک و شناخت کافی از سیره زندگانی حضرت زهرا (س) آنحضرت را به عنوان قطب‌نمایی برای حرکت های اجتماعی، فردی و سیاسی خود انتخاب کنند و با تطبیق زندگانی خویش با زندگی حضرت زهرا(س) در مسیر سعادت و کمال انسانی گام بردارند.

 

وی با بیان این که تکریم ایام فاطمیه همانند عاشورا موجب معرفی بیشتر شیعه به جهانیان می شود، افزود: برنامه های ایام فاطمیه باید به گونه‌ای برنامه ریزی و اجرا شود که این ایام نیز همانند عاشورا با شور و شکوه خاص و حضور گسترده مردم برگزار شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: علمای بزرگ دین، شخصیت های برجسته دینی و هیئات مذهبی کشور تلاش دارند فاطمیه را به عنوان تبلور شیعه معرفی کنند چرا که ایام فاطمیه همانند عاشورا می تواند شیعه را بیش از پیش به مردم دنیا معرفی کند.

 

وی افزود: پیام حضرت زهرا(س) تبعیت محض از ولایت است، بنابراین باید با الگو گرفتن از آن حضرت در جهت پیروی از ولایت تا آخرین نفس گام برداریم و اجازه ندهیم دشمنان خللی به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کنند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با بیان این که ساحت قدسی ائمه اطهار(ع) مجرای فیض الهی و سرچشمه هدایت در جهان تکوین و تشریع است، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی که به تعبیر قرآن کریم خیر الکثیر است را نمی توان وصف کرد و حیات، نجات، کرامت و صلابت بشری در گرو وجود مبارک کوثر محمدی(ص) یعنی فاطمه زهرا(س) است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه افزود: بانوان باید با الگوپذیری از رفتار و گفتار این بانوی بزرگوار اسلام، بسترهای لازم را برای زندگی سالم، سعادتمندانه و موفق فراهم کنند.

 

وی حضرت فاطمه(س) را اسوه زنان مسلمان ذکر و اظهار داشت: بانوان باید با رعایت حجاب اسلامی، امنیت و آرامش روانی را برای خود فراهم و بنیان خانواده را استحکام بخشند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی، سست شدن مبانی عفت را عامل اصلی تزلزل و طلاق در خانواده ها عنوان کرد و افزود: بانوان باید با نهادینه کردن فرهنگ حجاب و تقویت عفاف، برای پایدار ماندن جامعه و داشتن جامعه ای سالم و پویا گام های مثبتی بردارند.

 

این مسؤول گفت: حضرت فاطمه(س) اولین بانویی بود که در راه دفاع از ولایت و ارزش های الهی و اسلامی به عنوان الگو برای زنان ماندگار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیان و مسؤولان فرهنگی باید سیره و منش حضرت فاطمه(س) را برای زنان بازگو و تبیین کنند و زنان هم باید با پیروی از سنت و سیره این بانوی بزرگوار اسلام از حریم ولایت و امامت دفاع کنند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: حضرت فاطمه(س) با حضور در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی در برابر منافقین و غاصبین ایستادگی کردند و به عنوان اولین شهید مدافع حریم ولایت و امامت به شهادت رسیدند./950/پ202/ب

ارسال نظرات