۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۹۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

دنیاطلبی ریشه مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که دنیاطلبی ریشه مشکلات جامعه بشری است، بیان داشت: دنیا هوای نفس است و مثل دریا است که خیلی از انسان ها در آن غرق شدند.
استاد حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در آمل برگزار شد با بیان این که یکی از القلاب و اوصاف حضرت صدیقه کبری(س) که عظمت و طهارت وجودی ایشان را نشان می دهد لقب صفیه است، گفت: این لقب به سبب آن است که حضرت فاطمه الزهرا(س) از پاکی، طهارت و قداست والایی برخوردار بودند.

 

وی با اشاره به این که انسان جامع بوده و فرشته کامل است، بیان داشت: اگر پیامبر گرامی اسلام به معراج رفت من و شما هم باید به معراج برویم که معراج ما از طریق نماز حاصل می شود.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با بیان این که انسان باید از فرصت های زندگی به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خود بهره گیرد، خاطرنشان کرد: باید از فرصت های زندگی استفاده لازم را ببریم تا شایسته بهشت بوده و به آن جا راه پیدا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که انسان باید در مسیر زندگی خود راه حق را برگزیده و به سوی آن حرکت کند، گفت: غفلت ورزی سبب می شود تا انسان به اموری همچون دروغ روی آورد.

 

وی با بیان این که دنیاطلبی ریشه مشکلات جامعه بشری است، بیان داشت: دنیا هوای نفس است و مثل دریا است که خیلی از انسان ها در آن غرق شدند.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با اشاره به این که اگر بتوانیم زبان و دل خود را پاک کنیم چشم و گوش جان ما به فضیلت می رسد، گفت: اعضا و جوارح با پاکی در اختیار ما قرار گرفته است که باید آن را پاک نگه داریم.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که انسان باید مراقب خود باشد و سعی کند اعمال خوبی را از خود به جای گذارد، بیان داشت: انسان باید ظرفیت خود را شناخته و در مسیر تعالی خویش گام بردارد.

 

وی با تاکید بر این که حرکت در مسیر نورانی اهل بیت(ع) می تواند سرنوشت ساز باشد، گفت: دین مداری و حق محوری باید سرلوحه امور زندگی ما باشد تا بتوانیم به درجات والا دست یابیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات