۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۶۰۹۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

قبولی اعمال در گرو رسالت، ولایت و عبادت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: وجه رسالتی نور رسالت، حضرت محمد(ص) و وجه عبودیتی آن حضرت فاطمه زهرا(س) است؛ همچنین وجه ولایتی این نور نیز حضرت علی(ع) و بقیه ائمه اطهار(ع) هستند.
حجت الاسلام محمد هادي هدايت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد هادی هدایت، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که شب گذشته در حسینه شهدای جهاد علمی قم برگزار شد، با اشاره به روایت «لما خلق الله عزوجل الجنة خلقها من نور عرشه، ثم أخذ من ذلک النور فغرقه» از رسول خدا(ص)، گفت: خداوند بهشت را که جایگاه انسان‌های کامل است، از نور عرش و بالاترین مقام‌های خود آفریده است.

وی با اشاره به ادامه روایت «فأصابنی ثلث النور وأصاب فاطمة علیها السلام ثلث النور، وأصاب علیا علیه السلام وأهل بیته ثلث النور» افزود: نخستین خلق خداوند که وجه جامع و مصداق اتم اسم الله است، نور رسول خدا(ص) بوده که این نور سه وجه رسالتی، ولایتی و عبودیتی دارد؛ بنابراین برای رسیدن به بهشت باید هر سه وجه نور رسالت را پذیرفت.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وجه رسالتی نور رسالت، حضرت محمد(ص) و وجه عبودیتی آن حضرت فاطمه زهرا(س) است؛ همچنین وجه ولایتی این نور نیز حضرت علی(ع) و بقیه ائمه اطهار(ع) هستند.

وی بیان داشت: قبول رسالت حضرت محمد(ص) تنها یک سوم راه رسیدن به بهشت است و کسی که حضرت فاطمه(س) یا امیر مؤمنان حضرت علی(ع) و اولاد معصوم ایشان را قبول نداشته باشد، رسالت را به طور کامل قبول نکرده و هرگز به بهشت راه نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام هدایت با اشاره به ادامه روایت «فمن أصابه من ذلک النور اهتدى إلى ولایة آل محمد، ومن لم یصبه من ذلک النور ضل عن ولایة آل محمد» تأکید کرد: تنها کسی که نور رسالت را به طور کامل دریافت کند، کامل شده و به بهشت راه می‌یابد؛ بنابراین کسی که یکی از این وجوه را قبول نداشته باشد، از ولایت رسول خدا(ص) گمراه شده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین دشمنان حضرت فاطمه زهرا(س) نماز خوان بودند و حتی امیر مؤمنان حضرت علی(ع) نیز در زمان سکوت پشت سر آنان نماز می‌خواندند اما این گروه تنها وجه رسالتی حضرت رسول(ص) را پذیرفته بودند و با انکار بقیه وجوه، رسالت را به طور کامل زیر سؤال می‌بردند؛ بنابراین آن افراد در گمراهی کامل بسر می‌بردند.

این محقق حوزوی اظهار داشت: رسول خدا(ص) حضرت فاطمه(س) را «بضعة منی» معرفی کردند و با این عبارت به وجه عبودیتی رسالت که حضرت زهرا(س) است، اشاره دارند؛ پس به معنای واقعی کسی که حضرت فاطمه زهرا(س) را اذیت کند، رسول خدا(ص) را اذیت کرده است.

وی در پایان گفت: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم، اطاعت کامل از رسول خدا(ص) را واجب دانسته است، اطاعت از حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر مؤمنان علی(ع) و بقیه ائمه اطهار(ع) نیز واجب است چرا که پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) و بقیه معصومان در کنار هم نور رسالت را کامل می‌کنند و اطاعت از هرکدام ایشان، اطاعت از رسول خدا(ص)  است./997/پ202/پ

ارسال نظرات