۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۶۱۰۱۹
مدیر حوزه علمیه تبریز:

روزانه 70 کلاس درس در حوزه علمیه تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: روزانه 47 کلاس در نوبت صبح و 23 کلاس بعد ازظهر در حوزه علمیه تبریز برگزار می شود.
روزانه 70 کلاس درس در حوزه علمیه تبریز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز امروز در دیدار جمعی از طلاب و اساتید این مرکز علوم دینی با آیت الله مجتهدشبستری، اظهار داشت: هم اکنون 499 طلبه در سه مدرسه علوم دینی حضرت ولی عصر(عج)، سالار شهیدان و باقرالعلوم(ع) تبریز مشغول تحصیل هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: از میان طلاب ورودی جدید در مهر ماه سال گذشته، 53 نفر دیپلم در مدرسه حضرت ولی‌عصر(ع)، 25 نفر مدرسه سالار شهیدان و 32 نفر در مدرسه باقرالعلوم با مدرک سیکل مشغول به تحصیل هستند که به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در سال های آینده هستیم.

 

حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که 18 استاد حکم دار، 7 استاد بدون حکم و 14 طلبه نخبه نسبت به امر تدریس در این مرکز علوم دینی مشغول هستند، افزود: با سیاست‌هایی که اتخاذ شده و با تدوین برنامه مدون آموزشی، پیش بینی می شود در 5 و 10 سال آینده از وجود اساتید بومی و برجسته غنی خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با اشاره به این‌که 47 کلاس صبح و 23 کلاس بعد از ظهر در حوزه علمیه تبریز برگزار می شود، گفت: در مجموع70 کلاس در طول روز به همت اساتید و دست‌اندرکاران حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار می شود که امیدواریم حاصل این تلاش ها در المپیاد علمی طلاب شمال غرب مطلوب باشد.

 

وی از برگزاری امتحان استادی در سال 91 با حضور 36 طلبه خبر داد و تصریح کرد: از بین 36  طلبه داوطلب، 14 نفر توانستند امتیاز لازم را برای تدریس در حوزه کسب کنند، ضمن این‌که ارتقای سطح علمی و معلومات فقهی اساتید جزو اولویت های حوزه بوده است.

 

حجت الاسلام سیدی‌ثانی در بخش دیگری از سخنان خود از بازسازی ساختمان شماره یک و 120 حجره این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: تمامی فعالیت های عمرانی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در سال گذشته به بهره برداری رسیده است، که مهمترین آن بازسازی ساختمان شماره یک مدرسه، بازسازی 120 حجره طلاب بوده است.

 

همچنین در این دیدار پس از معرفی اساتید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه توصیه های لازم پیرامون ارتقای سطح آموزشی و تهذیبی حوزه های علمیه استان پرداخت./935/پ202/ب

ارسال نظرات