۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۶۱۰۲۵
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

اعلام ویژه برنامه های تنها مسجد مرز نخجوان در ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرستان جلفا به تشریح ویژه برنامه های معنوی و سوگواری تنها مسجد مرز ایران و نخجوان در ایام فاطمیه پرداخت.
حجت الاسلام ذاکري امام جمعه موقت جلفا

حجت الاسلام کاظم ذاکری، امام جمعه موقت شهرستان جلفا از برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در 24 فروردین سالجاری در مسجد امام زمان(عج) جلفا خبر داد و اظهار داشت: این مراسم با مداحی کربلایی عاملی اردبیلی و سخنرانی یکی از وعاظ برجسته حوزوی همراه خواهد بود.

 

امام جمعه موقت جلفا اعتماد به قدرت فکری و عملی جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمامی تدارکات لازم برای اجرای برنامه های مسجد جلفا توسط جوانان و نوجوانان انجام شده و برگزار می شود که فعالیت های تنها مسجد مرز ایران و نخجوان در نوع خود کم نظیر است.

 

وی یادآور شد: تقریبا تمام ایام هفته برنامه ها و کلاس های مختلف آموزش قرآن و تفسیر آیات کلام الله، دعا خوانی، تفسیر، کلاس پاسخ به مسائل شرعی و اجرای مسابقات مذهبی در مسجد امام زمان(عج) جلفا برگزار می شود.

 

گفتنی است، شهرستان جلفا با 54 هزار نفر جمعیت در146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز آبی مشترک دارد.

 

حضور نماینده خبرگان تبریز در کمیسیون های اصل 108 قانون اساسی و سیاسى اجتماعى

 

انتخاب نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری به عنوان عضو اصلی کمیسیون های اصل 108 قانون اساسی و سیاسى اجتماعى این مجلس انتخاب شد.

 

گفتنی کمیسیون آیین‏نامه، موضوع اصل 108 قانون اساسى به منظور بررسى و تدوین قوانین مربوط به خبرگان، از جمله انتخابات و آیین‏نامه داخلى مجلس خبرگان و کمیسیون سیاسى ـ اجتماعى وظیفه بررسی و اطلاع رسانی مسایل سیاسی اجتماعی در ارتباط با وظایف خبرگان را بر عهده دارد.

 

اعزام 150 روحانی در ایام فاطمیه دوم در اردبیل

 

حجت الاسلام لطف الله شرقی، کارشناس اعزام تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام 150 نفر از روحانیون در ایام فاطمیه دوم در اردبیل خبر داد و گفت: با هدف گرامیداشت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ترویج فرهنگ فاطمی و سیره زندگانی سراسر معنویت و اخلاص حضرت زهرا(س) 150 نفر از روحانیان برای سخنرانی در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه در اردبیل اعزام شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات موضوعاتی از قبیل نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت، سیره اجتماعی حضرت زهرا(س)، تربیت فرزندان، تحکیم بنیان خانواده، سیره عبادی حضرت زهرا(س)، خطبه فدکیه، تفسیر اجمالی سوره کوثر، عصمت حضرت زهرا(س) و .... توسط روحانیان اعزامی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

 

گفتنی است، این جلسات از 20 تا 30 فروردین در اردبیل برگزار می شود.

 

فعالیت 8 مؤسسه قرآنی در شهرستان خدابنده

 

حجت الاسلام مهدی تقی پور، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده از فعالیت 4 مؤسسه قرآنی در سطح شهر‌ها و 4 خانه قرآن در روستاهای این شهرستان در ‌طول سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های دو روزه با حضور مداحان شهرستان خدابنده و همچنین نشست‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده ‌بین اقشار مختلف این شهرستان از جمله برنامه‌های فرهنگی برجسته در سال 91 به‌شمار می‌رود که نتایج مطلوبی را در ‌پی داشته است.

 

وی، با اشاره به این‌که سال 91، سالی پر‌برکت در حوزه فعالیت‌های قرآنی این شهرستان بوده است، گفت: فعالیت 4مؤسسه قرآنی در سطح شهر‌ها و 4 خانه قرآن در روستاهای شهرستان خدابنده، در طول سال گذشته بسیار مؤثر و مفید بوده و می‌توان سال 91 را سالی پربار در امر ترویج فرهنگ قرآنی دانست.

 

وی ادامه داد: ارائه بیش از 680 گزارش فعالیت فرهنگی ـ مذهبی در طول سال گذشته از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده، حاکی از آن است که تلاش در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی از سوی نهادهای فرهنگی ـ مذهبی این شهرستان رو به افزایش است./935/د101/ب

ارسال نظرات