۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۱۰۴۵
آیت الله کعبی:

مجاهدت روحانیت دین را از انحراف و التقاط حفظ کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مجاهدت روحانیت را عامل حفظ دین از انحراف، بدعت و التقاط دانست و تاکید کرد: روحانیت باید ظرفیت اجتماعی تاریخی خود را برای خدمت به اسلام و کشور حفظ و تقویت کند
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) زیرکوه قاینات که در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، طلبگی را ادامه راه انبیا و اولیای الهی دانست.
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که به برکت نهضت امام و انقلاب اسلامی بشریت به دین و معنویت روی آورده است، تصریح کرد: در آینده افق های جدیدی فراروی اسلام و مسلمانان گشوده خواهد شد و در چنین عرصه ای نیاز به مبلغان آگاه به مقتضیات زمان و اندیشمندان و مجتهدان جامع الشرایط فوق العاده خواهد بود. 
آیت الله کعبی تعداد طلاب و روحانیان حوزه های علمیه را پاسخگوی نیازها ندانست و تاکید کرد: حوزه های علمیه باید گسترش کمی و کیفی پیدا کنند تا بتوانند جوابگوی نیازها باشند و بر این اساس جوانان مستعد و آماده و دارای روحیه که می توانند طلبه شوند نوعی فریضه است. 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان توصیه هایی خطاب به طلاب با تاکید بر این که خوب درس بخوانید و از لحاظ اخلاقی خود را ارتقا دهید، گفت: خوشبختانه اقبال جوانان به تحصیل در حوز های علمیه اما متاسفانه امکانات و زیرساخت های حوزه پاسخگوی این اقبال نیست. 
آیت الله کعبی اضافه کرد: لازم است که اهل خیر و افراد متمکن به لحاظ مالی به فکر تاسیس و احداث مدارس دینی و خوابگاه های حوزوی و تلاش در این جهت داشته باشند و مسؤولان حوزه نیز باید در این راستا برنامه ریزی کنند تا با آینده نگری بتوان نیازها را مرتفع کرد. 
وی نقش و تاثیر یک عالم دینی برای جامعه و کشور را به مراتب بیش از سایر اندیشمندان دانست و تصریح کرد: آنچه که اسلام و اهل بیت را در ایران رونق داده است حوزه های علمیه و روحانیت حاضر در صحنه است.
آیت الله کعبی با بیان این که روحانیت حافظ اسلام و کشور است، تصریح کرد: روحانیت باید ظرفیت اجتماعی تاریخی خود را برای خدمت به اسلام و کشور حفظ و تقویت کند و این اعتبار را افزایش دهد. 
وی مردم ایران را متدین و پایبند به ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت اسلام را از التقاط، انحراف و بدعت ها حفظ کرده و مکتب اسلام ناب محمدی را سرزنده و با طراوت و اصالت به دور از هرگونه پیرایه و بدعت حفظ کرده اند و با انحرافات و کجی ها مبارزه کرده و به ملت خدمت صادقانه کرده اند. 
آیت الله کعبی تاکید کرد: روحانیت در طول تاریخ در مقابل استکبار، استعمار و ظالمین ایستاده اند و اگر این خدمات و تلاش های صادقانه نبود امروز ایران اسلامی رنگ و چهره غربی و ضد دینی به خود می گرفت. 
وی وجود حوزه های علمیه در مناطق محروم را بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه مناطق مرزی و محروم نیازمند توجه بیشتر و تقویت هستند. 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم حقیقت روحانیت را در برخورداری از سواد دینی و معنویت و تقوا و تهذیب دانست و توجه به مسائل سیاسی را برای طلاب مهم ذکر و تصریح کرد: یک طلبه در ضمن برنامه های خود باید برنامه های آشنایی با تاریخ انقلاب اسلامی و مسائل سیاسی را در دستور کار خود داشته باشد تا بصیرت لازم را پیدا کنند و در مواقع لازم تصمیم های درست را بگیرند. 
آیت الله کعبی با تاکید بر این که اگر انسان بصیرت سیاسی نداشته باشد امکان دارد به جای خدمت به دین و انقلاب به آن ضربه بزند، افزود: توجه به تکالیف اجتماعی، سیاسی و انقلاب یک وظیفه مهم برای طلاب است و طلاب باید بینش سیاسی خود را تقویت کنند. 
وی مطالعه منظم بیانات و رهنمودهای امام و رهبری را به طلاب جوان توصیه کرد و با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی، تاکید کرد: منظور از حماسه اقدام ماندگار، عظیم و بی نظیر است و همه باید برای خلق حماسه در دو عرصه اقتصاد و سیاست تلاش کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات