۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۶۱۰۷۷
دانشجویان مقابل دفتر حافظ منافع مصر در ایران خواستار شدند؛

اجتناب مسلمانان از هر اقدامی که در جهت منافع جبهه ظلم و کفر جهانی است

خبرگزاری رسا ـ در این بیانیه با اشاره به این‌که امت پیامبر(ص) در مرحله‌ای حساس از تاریخ خود به سر می برد تأکید شده است: بر همه مسلمانان و جریان های اسلامی فرض است که با دقت در فهم رسالت تاریخی خود در قبال تمدن اسلامی از هرگونه اقدامی که در جهت منافع و خواست جبهه ظلم و کفر جهانی است و اولویت مبارزه از خارج مرزهای جهان اسلام را به داخل جهان اسلام تغییر می دهد اجتناب ورزند.
تجمع دانشجويان مقابل سفارت مصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اهداء گل به دفتر حافظ منافع مصر در ایران با صدور بیانیه به پایان رسید.

در این بیانیه با اشاره به این‌که امت پیامبر(ص) در مرحله‌ای حساس از تاریخ خود به سر می‌برد تأکید شده است: بر همه مسلمانان و جریان‌های اسلامی فرض است که با دقت در فهم رسالت تاریخی خود در قبال تمدن اسلامی از هرگونه اقدامی که در جهت منافع و خواست جبهه ظلم و کفر جهانی است و اولویت مبارزه از خارج مرزهای جهان اسلام را به داخل جهان اسلام تغییر می‌دهد اجتناب ورزند.

هچنین در این بیانیه تصریح شده است: نباید از یاد برد اختلافات فقهی و کلامی همواره در طول تاریخ اسلام وجود داشته که راه حل و فصل بسیاری از این اختلافات که عمدتا در فروع است نه از تکفیر و مجادله بلکه از راه گفت‌وگو و تقریب میسر می‌شود، مسیری که انتظار می‌رود دانشگاه الازهر آغازگر مجدد آن باشد تا بسیاری از سوء تفاهمات و تصویرسازی‌های غلط صورت گرفته توسط رسانه‌ها برطرف و زمینه نزدیک امت رسول الله(ص) هر چه بیشتر فراهم شود.

متن بیانیه به این شرح است: 

 بسم الله الرحمن الرحیم

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ

برادران مسلمان در جریان‌های سلفی مصر!

سلام علیکم

پس از وقوع انقلاب‌های اخیر در جهان اسلام و اسقاط نظام‌های فاسد و ظالم به دست مسلمانان، امت پیامبر(ص) در مرحله‌ای حساس از تاریخ خود به سر می‌برد، مرحله‌ای که می‌تواند با آزادسازی و تجمیع انرژی ملت‌های مسلمان، نقطه آغاز حرکت فراگیر ملت‌های مسلمان به سمت تمدن بزرگ اسلامی مبتنی بر اخلاق و معنویت باشد. تمدنی که جز با نابودی نظام ظلم جهانی به رهبری آمریکا و صهیونیسم بین الملل امکان ظهور نخواهد داشت. بنابراین بر همه مسلمانان و جریان‌های اسلامی فرض است که با دقت در فهم رسالت تاریخی خود در قبال تمدن اسلامی از هرگونه اقدامی که در جهت منافع و خواست جبهه ظلم و کفر جهانی است و اولویت مبارزه از خارج مرزهای جهان اسلام را به داخل جهان اسلام تغییر می‌دهد اجتناب ورزند.

برادران مسلمان!

در همان اوان شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، برخی معدود به بهانه وجود قاطبه مسلمانان شیعه در کشور ایران، زمزمه نهادن نام «شیعه» را بر کشور ایران مطرح ساختند که با واکنش ضریح حضرت امام خمینی(ره) و تاکید ایشان بر صرف اسلامی بودن انقلاب ایران مواجه شدند. اقداماتی که پس از انقلاب ایران، در حراست و حفظ مقدسات اهل سنت صورت گرفته است آنقدر زیاد است که تمامی برادران اهل سنت ایران نیز مهر تایید بر آن می‌گذارند. بر همین اساس رهبر و ولی امر ما امام خامنه‌ای فتوای حرمت هرگونه اهانتی به رموز اهل سنت را مطرح ساختند، فتوایی که  باعث شد شیعیان ضد وحدت از جمله شیخ مزدور یاسر الحبیب و معدود طرفدارانش علیه امام خامنه‌ای دشنام و ناسزا سردهند، و البته این امر از کسی که حرمت رسول الله (ص) را نگاه ندارد هیچ دور از انتظار نیست.

برادران عزیز!

از یاد نبریم که انقلاب اسلامی ایران علیه تنها شاه شیعه جهان صورت گرفت. پیام امام و انقلاب ما به تمام ملت‌های مسلمان قیام علیه حکام ظالم و فاسد جهان اسلام اعم از شیعه و سنی بود که با سرسپردگی به شرق و غرب ذلت و خواری و نکبت را برای امت رسول الله(ص) به بار آوردند.

انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه مستضعفین جهان اعم از شیعه و سنی و مسلمان و غیرمسلمان است؛ چنانکه حمایت از جنبش‌های رهایی بخش، تنها بندی از بندهای قانون اساسی پس از انقلاب این کشور باقی نماند:

·        آیا از یاد برده‌ایم که قدیمی ترین سفارت خانه فلسطین در جهان، سفارت فلسطین در شهر تهران است که تنها چند روز پس از انقلاب اسلامی تشکیل شد؟ و آیا از یاد برده‌ایم که هیات فلسطینی اولین هیات خارجی‌ای بود که برای تبریک به حضرت امام خمینی (ره) به ایران سفر کرد؟

·        آیا به خاطر نداریم که انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مجاهدان افغان در جهاد بر ضد استعمار شوروی از هیچ کمکی دریغ نکرد، هرچند که خود درگیر جنگ با رژیم بعث عراق بود؟

·        آیا به یاد نداریم که آن زمانی که بسیاری از حاکمان کشورهای مسلمان دنیا دست از حمایت مجاهدان فلسطین کشیدند و یک به یک اقدام به عادی سازی روابط خود با اسراییل می‌کردند، این جمهوری اسلامی ایران بود که با مال و سلاح از جنبش‌های فلسطینی به‌ویژه حماس و جهاد حمایت کرد و می‌کند؟

·        آیا می‌توان فراموش کرد آن زمانی که حکام مسلمان جهان در برابر بریده شدن سرهای مسلمانان بوسنیایی به‌دست صرب‌های وحشی سکوت اختیار کرده بودند، این جمهوری اسلامی ایران بود که علاوه بر کمک‌های مالی، با پذیرفتن تمامی عواقب، هواپیمای پر از سلاح برای مجاهدان بوسنیایی ارسال کرد و افسران نظامی‌اش در کنار مبارزان بوسنیایی مبارزه می‌کردند؟

·        آیا می‌توان از یاد برد زمانی را که خون مسلمانان بی‌گناه کشمیر در سکوت و بایکوت کامل مجامع بین المللی مسلمان و غیرمسلمان به دست سربازان هندو بر زمین ریخته می شد و جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی از جهان بود که با تمام قوای سیاسی خود به حمایت از مردم کشمیر پرداخت؟

آیا نیازی هست که تصریح شود تمامی ساکنان این مناطق بحران زده دنیا را قاطبه اهل سنت شکل می‌دهند و اگر جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش تشیع در میان اهل سنت می‌بود، پیش از آنکه بخواهد در مصر اقدامی صورت دهد می‌بایست در این مناطق از دنیا که به‌واسطه حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران زمینه بسیار مساعدی در آنها وجود دارد، اقدامی صورت می‌داد؛ لکن حقیقت حاکم بر شرایط مسلمانان این مناطق نافی این مدعاست و امام خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران این حقیقت را بسیار صریح در سال گذشته بیان فرمودند که «ایران به دنبال ایرانى کردن اعراب یا شیعى کردن سایر مسلمین نیست؛ ایران به دنبال دفاع از قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و احیای امت اسلامى است.»

جای بسی تعجب است که برخی با بیان این‌که «اغراض سیاسی» ایران پشت تمامی این اقدامات قرار داشته است می‌خواهند خط بطلانی بر آن بکشند! اگر اغراضی بجز اغراض دینی پشت این سیاست‌ها قرار داشته باشد، هیچ کشوری در دنیا حاضر نخواهد بود چنین اقداماتی را صورت دهد. از یاد نبریم که زمانی ایران در جریان جنگ چهارم اعراب و اسراییل و تحریم نفتی معروف آن دوران از سوی کشورهای عرب تولید کننده نفت، به تنهایی برای حفظ تعادل بازار نفت به نفع کشورهای عربی دنیا تولید نفتش را چند برابر کرد و همین کشور امروز به دلیل حمایت‌های بی دریغش از جریان مقاومت منطقه شاهد تحریم نفتی کشورهای غربی دنیا است!

برادران سلفی!

طبعاً سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشور دیگری عاری از اشتباه نبوده است لکن ما به‌عنوان تشکل‌های دانشجویی ـ مردمی این کشور معتقدیم که اصول اساسی حاکم بر سیاست‌های جمهوری اسلامی هیچ گاه تغییر نکرده و تا زمانی که این اصول حفظ شوند، ما خود را موظف به حمایت از آن می‌دانیم چرا که این اصول ثمره خون صدها هزار شهید این انقلاب هستند.

امروز جهان اسلام در فقر و عقب ماندگی و فساد و بحران هویت دختران و پسران ناشی از تهاجم همه جانبه فرهنگی غرب به سر می‌برد؛ تهاجمی که اصل اسلام عزیز فارغ از شیعه و سنی را هدف قرار گرفته و کمر به نابودی هویت اسلامی جوامع مسلمان بسته است. معتقدیم ما و شما در یک جبهه علیه کفار هستیم که هیچ هدفی جز احیای هویت اسلامی جوامع مسلمان و گسترش اسلام و عبودیت خداوند تبارک و تعالی در جهان و نابودی نظام ظلم و کفر جهانی را دنبال نمی‌کنیم. از این رو نباید با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و کم اهمیت اصل مبارزه با نظام ظلم جهانی را فراموش کنیم. از سویی دیگر نباید از یاد برد اختلافات فقهی و کلامی همواره در طول تاریخ اسلام وجود داشته که راه حل و فصل بسیاری از این اختلافات که عمدتا در فروع است نه از تکفیر و مجادله بلکه از راه گفت‌وگو و تقریب میسر می‌شود. مسیری که انتظار می رود دانشگاه الازهر آغازگر مجدد آن باشد تا بسیاری از سوء تفاهمات و تصویرسازی‌های غلط صورت گرفته توسط رسانه‌ها بر طرف و زمینه نزدیک امت رسول الله هر چه بیشتر فراهم شود.

برادران شیعه شما در اتحادیه بین المللی امت واحده، جنبش عدالتخواه دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی./956/پ202/ص

ارسال نظرات