۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۶۱۰۸۷
شورجه مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی فقه رسانه در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ کارگردان سینما بر ضرورت راه‌اندازی فقه رسانه در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید در عرصه هنر وارد شوند و مشکلات موجود را برطرف کنند.
جمال شورجه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمال شورجه کارگردان سینما امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج هنرمندان کشور با آیت‌الله مصباح یزدی، با بیان این‌که در حوزه سینما از نظر تئوری و اجرایی ضعف داریم، افزود: رسانه‌های غربی کوچک‌ترین مشکل در سینمای ما را بزرگ و از آن علیه نظام اسلامی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به مشکلات تئوری در عرصه سینما، گفت: آثار هنری تاریخی دنیا سبقه دینی دارند اما متأسفانه برخی از فیلم سازان و تهیه کنندگان ما بی ارتباط با دین هستند.
این کارگردان سینما بر ضرورت راه‌اندازی فقه رسانه تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید در عرصه هنر وارد شوند و مشکلات موجود را برطرف کنند.
شورجه یکی از راه‌های خلق آثار دینی را دغدغه دینی هنرمندان خواند و گفت: هر اثری که خلق می‌شود برگرفته از دغدغه پدید آورنده آن است و تا زمانی که دغدغه دین در میان هنرمندان نباشد از خلق اثر دینی خبری نیست.
وی با تأکید بر این‌که بعد از انقلاب هنرمند با دغدغه دینی پرورش نیافته است، ابراز کرد: تا زمانی که حوزه علمیه به صورت جدی وارد مباحث هنری نشوند قطعا راه به جایی نخواهیم برد؛ هرچند بسیج وارد این عرصه شده اما بسیج هم نیاز به عقبه فکری و معنوی دارد.
این کارگردان سینما با تأکید بر این‌که در زمینه ورود مراکز دینی به عرصه هنرهای نمایشی غفلت صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از بهترین ابزارهای تبلیغ و ترویج دین فیلم و عرصه فیلم سازی است.
شورجه با بیان این‌که برخی نگران ورود اسب چموش هنر سینما و نمایش در حوزه علمیه هستند، گفت: آموزه‌های دینی و فرهنگ تشیع و مهدویت را با سینما به خوبی می‌توان ارائه کرد.
وی بیان کرد: کرسی‌های سینما، نمایش و هنر باید وارد حوزه‌های علمیه شود تا بتوانیم نتیجه مطلوبی از آن برداشت کنیم.
این کارگردان سینما در پایان خواستار ورود حوزه‌های علمیه در عرصه فیلمسازی شد و  اظهار کرد: روحانیان ورود کننده به هنرهای نمایشی و فیلم سازی می‌توانند از این روش به بهترین شکل در راه تبلیغ استفاده کنند./927/پ202/پ
ارسال نظرات