۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۶۱۱۰۰
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

استکبار با ابزار هنر وارد جنگ علیه اسلام شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: استکبار جهانی امروز با ابزار هنر وارد میدان جنگ علیه اعتقادات اصیل اسلامی و شیعی شده است، در چنین شرایطی هنرمندان متعهد و متخصص رسالتی فراتر بر عهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان بسیجی، با تأکید بر این‌که هنر باید در استخدام ترویج آموزه های الهی و دینی باشد، اظهار داشت: ارزش هنر در مفاهیم دینی و جایگاه هنرمند در نگرش دینی آن به مسائل نهفته است.

 

وی با تأکید بر این‌که کپی برداری از سبک های فمنیستی و پوچ غربی در رشته های مختلف هنری آسیب جدی برای فعالان هنری کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی امروز با ابزار هنر وارد میدان جنگ علیه اعتقادات اصیل اسلامی و شیعی شده است، در چنین شرایطی هنرمندان متعهد و متخصص رسالتی فراتر بر عهده دارند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که هنرمندان باید همسو با آرمان های اجتماعی و دینی مردم حرکت کند، تصریح کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ هنر دینی به هیچ وجه قشری‌گری و تظاهر ریاکارانه در عرصه دین نیست و نباید تصور کرد که هنر دینی به حتم باید یک داستان اعتقادی را به تصویر بکشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که هنرمندان خود را محصور برخی قواعد تکلیف شده از سوی سبک های غربی نکنند، ادامه داد: بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که همه ادیان الهی و دین مبین اسلام برای تعالی و رشد بشر تبلیغ می کنند، به تصویر بکشد.

 

وی هنرمندان را افسران جنگ نرم در جامعه دانست و عنوان کرد: هنرمندان چشم و گوش جامعه نسبت به جریانات، ناملایمات، حوادث و اسلام‌ستیزی دشمنان هستند، هنرمندان باید تلاش کنند در مسیر اعتلای جامعه اسلامی و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کنند که اگر در غیر این صورت باشد، ضرر کرده اند.

 

امام جمعه زنجان هنر را تجلی عشق الهی و لطیف ترین عواطف و احساسات متعالی انسان ها دانست و تصریح کرد: اغلب هنرمندان این عواطف و احساسات را برای تعالی، رشد و انسجام جامعه به کار می گیرند، استفاده نکردن از هنر برای اعتلای این استعداد و ظرفیت بشری خیانت در رسالت هنری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتم یدر پایان مسؤولیت هنرمندان بسیجی را به مراتب مهم‌تر از دیگر اقشار هنرمند دانست و گفت: هنرمندان بسیجی باید متناسب با نیازها و شرایط روز حرکت کنند و همواره به دو عنصر زمان و مکان در حوزه هنر که عامل بالندگی جامعه و پویایی اندیشه است، توجه ویژه داشته باشند./9351/پ202/ب

ارسال نظرات