۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۱۱۰۴

گزارش طرح نوروزی آرامش بهاری از زبان معاون فرهنگی اوقاف

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از طرح نوروزی آرامش بهاری ارائه کرد و گفت: 106 مورد وقف جدید در طول 16روز داشتیم که یکی از آنها دارای ارزش ریالی چهارمیلیارد تومان بود.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از طرح نوروزی آرامش بهاری پرداخت و گفت: این سومین سالی بود که طرح آرامش بهاری با هدف ارتقای سطح فکری و فرهنگی و معارفی مردم و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و خدمت رسانی مطلوب به مسافرین نوروزی برگزار شد.

وی با بیان این‌که طرح آرامش بهاری امسال در 2193 بقعه و امامزاده از 29 اسفند تا 15 فروردین برگزار شد اظهار داشت: در 1767 بقعه متبرکه و امامزاده مراسم ویژه تحویل سال نو باحضور پنج میلیون و پانصدهزار نفر برگزار شد.

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه از افزایش تعداد زائران در طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: در نوروز سال جاری 69میلیون و پانصدهزار نفربارزائر از این طرح بازدید کردند در حالی‌که در سال گذشته این آمار به رقم 54میلیون نفربارزائر بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان این‌که برای برپایی 267 خیمه معرفت برنامه ریزی شده بود گفت: با استقبال استان‌ها در 317 امامزاده خیمه معرفت برپا شد و حتی در اماکنی که امامزاده و بقعه نبودند ولی استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها پس از بازدید خواستار برپایی خیمه معرفت در آن طرح بودند مانند تخت جمشید، حافظیه و مساجد تاریخی یزد و اصفهان خیمه معرفت برپا شد و نماز جماعت نیز اقامه شد.

وی با بیان این‌که به غیر از کارکنان اوقاف 28هزار نفر خادم و هیأت امنا در امامزادگان در خدمت مردم بودند اظهار داشت: 9میلیون و 972هزار نفر بازدید از خیمه‌های معرفت، 2500نفر اعزام مبلغ، اقامه نماز جماعت در 1587 امامزاده و بقعه متبرکه، برپایی نمایشگاه در 1566 امامزاده و بقعه متبرکه، برپایی غرفه ویژه حجاب و عفاف در 493 امامزاده و بقعه متبرکه، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در 453 امامزاده و بقعه متبرکه، برگزاری مراسم دهه اول فاطمیه در 1467 امامزاده و بقعه متبرکه، برگزاری مراسم روز جمهوری اسلامی در 918 امامزاده و بقعه متبرکه، برپایی ایستگاه پذیرایی از زائران در 911 امامزاده و بقعه متبرکه و چاپ و توزیع کتابچه‌ها و بروشورهای مختلف از جمله اقدامات انجام شده در طرح نوروزی آرامش بهاری است.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: در 744 امامزاده و بقعه متبرکه زائرسراها فعال بوده و در 753 امامزاده و بقعه متبرکه کمپ اسکان موقت در خدمت مسافران بود که در مجموع تعداد اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه پنج میلیون و 472هزار نفر بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به برپایی غرفه مشاوره وقف در نمایشگاه‌ها و خیمه‌های معرفت گفت: خروجی غرفه‌های مشاوره وقف 106 مورد وقف جدید در طول 16روز بود که یکی از آنها دارای ارزش ریالی چهارمیلیارد تومان بود.

وی در پایان با اشاره به شرکت 8791 نفر در نظرسنجی پیامکی از طرح آرامش بهاری گفت: نتیجه نظرات مردم 62درصد عالی، 25درصد خوب، 7درصد متوسط و 6درصد ضعیف بود./959/پ202/ص

ارسال نظرات