۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۱۱۵۶
آیت الله شبستری:

تشریفات و تجملات ضامن خوشبختی زوج های جوان نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که برخی از والدین در دامن زدن به تشریفات در امر ازدواج جوانان بی تقصیر نیستند، گفت: تجملات نمی تواند سعادت و خوشبختی را برای زوج های جوان تضمین کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در همایش حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور تبریز اظهار داشت: سیره زندگی ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا(س) نباید تنها در بیان برخی از ویژگی های شخصیتی و مکارم اخلاقی ایشان خلاصه شود.

 

وی با بیان این‌که جامعه نیازمند الگویی کاربردی برای سعادتمندی و حرکت به سوی آرمان‌های اصیل اسلامی و شیعی است، خاطرنشان کرد: درسی که امروز جوانان می توانند از زندگانی سراسر عشق و محبت حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) بگیرند، ساده‌زیستی، قناعت، پرهیز از مصرف‌گرایی صرف و توجه به جایگاه معنویت در زندگی مشترک است.

 

آیت الله شبستری زندگی بی آلایش همراه با از خود گذشتگی و معنویت حضرت فاطمه(س) را الگویی کاربردی برای زوج های جوان دانست و گفت: اگر معنویت، ایمان و اخلاق در زندگی مشترک جای خود را به برخی مسائل مادی و زودگذر بدهد، به یقین آمار طلاق افزایش و فروپاشی بنیان خانواده دور از انتظار نیست.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که توجه به سیره ائمه اطهار نباید تنها در سالروز شهادت و یا ولادت ایشان خلاصه شود، افزود: در هر حال و زمانی نیازمند معارف الهی هستیم، اگر برکات زندگی معنوی به جوانان امروز به صورت صحیح و کاربردی تبیین شود، بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به برکات مادی و معنوی زندگی مشترک با تأسی از سیره بزرگان دین، تأکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) هم به لحاظ سببی و نسبی و هم اخلاق، گفتار و کردار نه تنها الگویی برای زنان جامعه، که تمام مردان نیز است، عفت آسمانی آن حضرت هم برای مردان و هم برای بانوان سعادت‌بخش است.

 

آیت الله شبستری اشاعه ابعاد مختلف زندگی آن حضرت را خواستار شد و تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی در جامعه ازدواج دیر هنگام جوانان، به سبب آداب و رسوم غلط و دست و پاگیر است، در کجای دین آمده که باید فلان میزان مهریه دختر باشد و یا پسر بایستی حتما دارای خانه مستقل باشد، تا بتواند ازدواج کند.

 

امام جمعه تبریز افزود: متأسفانه به علت سوق یافتن جوانان به سوی تجملات، مشکلات ازدواج این قشر به عنوان یک عیب در جامعه به وجود آمده است، البته برخی از والدین نیز در دامن زدن به این مسأله بی تقصیر نیستند، تشریفات و تجملات نمی تواند سعادت و خوشبختی را برای زوج های جوان تضمین کند.

 

گفتنی است، همایش عفاف و حجاب به همت دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه پیام نور تبریز به مناسبت ایام عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات