۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۱۱۸۰
مسؤول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی:

اگر آوینی نبود شاهد آثار بی ارزشی با عنوان فیلم جنگی بودیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در آیین بیستمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی در تبیین اهمیت کارها و نوع اندیشه هنری و سبک سید مرتضی آوینی در ساخت مستند اظهار داشت: اگر آوینی نبود ما در کشور در حوزه ژانر دفاع مقدس و جنگ چیزی جز آثاری شبیه فیلم فارسی با عنوان فیلم جنگی نداشتیم.
وحيد جليلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وحید جلیلی سردبیر مجله راه و مسؤول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در آیین بیستمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی که در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد، در تبیین اهمیت کارها و نوع اندیشه هنری و سبک سید مرتضی آوینی در ساخت مستند اظهار داشت: اگر آوینی نبود ما در کشور در حوزه ژانر دفاع مقدس و جنگ چیزی جز آثاری شبیه فیلم فارسی با عنوان فیلم جنگی نداشتیم و شاهد تولید آثار ارزشمند در این حوزه نبودیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که قبل از آثار وی شاهد ساخت چنین آثاری نیز بودیم که در آن‌ها مستندهای جنگی یک مستند نظامی و فاقد ارزش‌های معنوی بود.
سردبیر مجله راه در تبیین علت ساخت مستندهایی از دفاع مقدس که بیشتر یادآور مستندهایی از جنگ ویتنام بودند، عنوان داشت: دلیل این بود که این افراد بسیار مرعوب فرم و ابزار سینما بودند و با تقلید از سبک‌هایی که در دیگر آثار دنیا دیده بودند فیلم می‌ساختند.
وی با بیان این‌که بچه‌های روایت فتح مرعوب این ابزار نیستند ابراز داشت: این شاید به این دلیل است که بر ابزارشان خیلی مسلط هستند و محتوا در آثارشان به قوام و فرم بی‌بدیلی می رسد.
جلیلی با بیان این که هنر بچه‌های روایت فتح این بوده است که شخصیت پردازی‌ای کرده‌اند که تیپیک نبوده است اعلام داشت: علت متفاوت بودن روایت فتح با سایر آثار در نوع نگاه بچه‌های این مجموعه به هنر و نیز تسلط کامل آنها بر ابزار سینمایی بود که موجب می‌شد تا در ساخت اثر صرفا به تقلید نپردازند./959/پ202/ص
ارسال نظرات