۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۱۲۲۱
سال گذشته؛

بیش از 12 هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام 12 هزار مبلغ و مبلغه در سال گذشته به مناطق مختلف این استان در مناسبت های مختلف خبر داد.
بیش از 12 هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران اعزام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی امروز در جمع تعدادی از مبلغان دینی از اعزام 12 هزار مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی ادامه داد: اعزام مبلغ در سال گذشته به مناسبت های مختلف نظیر وفات حضرت معصومه و امام صادق (ع)، میلاد حضرت زهرا(ع)، مبعث، روزهای عرفه و قربان، دهه کرامت، هفته ولایت و دفاع مقدس، ایام رمضان، محرم و اعتکاف و طرح تابستانی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام شکریان به استقبال مردم از اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف به مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان استقبال و علاقه مردم از عملکرد روحانیان اعزامی هر سال افزایش می یابد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اعزام مبلغ را یکی از برنامه های مهم این اداره کل در طول سال اعلام کرد و ادامه داد: حضور یک روحانی در روستاها و مناطق محروم سبب تقویت باورهای دینی مردم می شود.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تبلیغی مبلغان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ارزیابی های به عمل آمده میزان رضایت مردم از فعالیت های دینی و فرهنگی مبلغان در مناطق روستایی و شهری استان بسیار خوب بوده است.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با تأکید بر مجهز شدن مبلغان به نرم افزارهای تبلیغی مناسب، تصریح کرد: مطالعات گسترده و نیز روانشناسی تبلیغ یک مبلغ را در فعالیت تبلیغی خود یاری می دهد.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در افکار جوانان با تقویت عرفان های انحرافی و ایجاد شبهه در دین مبین اسلام، بیان داشت: مبلغان باید برای مبارزه و خنثی سازی اهداف شوم دشمن به ابزار روز تبلیغی مجهز شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت همواره پیشگام عرصه تبلیغ دینی در جامعه بوده است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد عزت و تعالی احکام ناب دینی در جامعه هستیم به برکت از خودگذشتگی و تلاش‌های شبانه روزی علما و فقهای دینی در دهه‌های گذشته است.

 

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که روحانیت خالصانه و صادقانه مبانی دینی را برای جامعه تبیین می کند، ادامه داد: امروز به حتم این اقتدار اسلام ناب را مدیون تلاش‌های این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی هستیم.

 

وی حضور روحانیت آگاه و بصیر در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی را یک نعمت دانست و خاطرنشان کرد: هر جا که روحانیت حضوری پر رنگ داشته دشمنان نظام دینی از آن عرصه فاصله گرفتنه اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران روحانیت را پرچم دار بی بدیل تبلیغ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی معرفی کرد و گفت: امروز آحاد جامعه باید قدردان نقش آفرینی روحانیت در عرصه‌های این انقلاب باشند.

 

وی همچنین از پایان اطلاعات مربوط به حوزه های علمیه، شهدای روحانیت و ائمه جمعه و جماعات استان خبر داد و گفت: همه این اطلاعات به عنوان شبکه تبلیغی مناسب تدوین و آماده شده است.

 

حجت الاسلام شکریان از امضاء تفاهم نامه با آموزش و پرورش به منظور اعزام مبلغ به مدارس استان اشاره کرد و افزود: این مبلغان به منظور پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، اقامه نماز و بیان احکام به مدارس اعزام می شوند./950/پ202/ب

ارسال نظرات