۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۶۱۲۵۸

سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بقاع متبرکه شاخص آذربایجان شرقی میزبان سوگواران یاس نبوی است.
سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه و آغاز آیین های عزاداری شهادت جانسوز دخت پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی استان آماده میزبانی از سوگواران فاطمی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این سوگواره های معنوی که تا 26 فروردین ادامه خواهد داشت، اقشار مختلف مردم در کنار هیأت های مذهبی و عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان حضور داشته و به سوگواری در رثای شهادت جانسوز بی بی دو عالم خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که 34 امامزاده شاخص در شهرهای مختلف استان با اجرای برنامه های ویژه عزاداری میزبان سوگواران فاطمی هستند، گفت: مراسم سوگواری و عزاداری در اکثر بقاع متبرکه استان به مدت 5 شب و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین از برپایی نمایشگاه‌های یاس نبوی برای بازدید اقشار مختلف در بقاع متبرکه، مساجد و نیز سایر مراکز در نقاط مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) حقیقت و باطن قرآن است و حضرت فاطمه(س) ظرف تجلی امامان و محل ظهور و جلوه‌گاه یازده قرآن ناطق است.

 

وی در ادامه شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه(س) را رفیع و ارزشمند دانست و افزود: از آنجایی که حتی بلند پروازترین اندیشه بشری در مقابل عظمت او عاجز است، اما حقیقت این شخصیت کم نظیر تاریخ برای مردم ناشناخته مانده است، نقش حضرت زهرا(س) در ادامه راه رسالت و امامت بر کسی پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همچنانکه وجود مبارک مولای متقیان حضرت علی(ع) برای ادامه راه پیامبر لازم بود، وجود نازنین فاطمه زهرا (س) نیز برای تداوم راه و روش پیامبر و امامت ضروری است. امام صادق(ع) می فرمایند؛ ما حجت خدا بر شماییم و فاطمه حجت خدا برای ماست./935/ت303/ب

ارسال نظرات