۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۶۱۲۸۳

تجمع بزرگ دانشجویان فاطمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ دانشجویان به‌مناسبت ایام فاطمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، موقت امام جمعه تهران در مقبره شهدای گمنام واقع در جنب دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد.
عزاداري شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع بزرگ دانشجویان به‌مناسبت ایام فاطمیه عصر امروز چهارشنبه بیست و یکم فروردین ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مقبره شهدای گمنام واقع در جنب دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) را برای حفاظت از امیرالمؤمنین(ع) تربیت کرد تا اسلام دست‌نخورده باقی بماند و توأم با جهالت، سازش‌کاری و مرتجع نباشد ابراز داشت: حضرت زهرا(س) نشان دادند که اگر نبودند، علی(ع) نبودند و اگر علی(ع) نبودند، اسلام نبود.

وی با تأکید بر این‌که منها کردن سیاست از دین، منها کردن خدا از زندگی بشر است اظهار داشت: دشمن از اسلحه، انرژی هسته‌ای نمی‌ترسد بلکه آنچه دشمن را می‌ترساند، ایمان، العفو گفتن رزمندگان در سنگرها، اشک برای امام‌حسین(ع) و اعتکاف است که جهان را به نور معنویت شما روشن می‌کند است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی این حماسه سیاسی، اقتصادی، علمی و صنعتی همه ریشه در آن سجده‌های طولانی، اشک‌های نماز و استغفار شما دارد و اگر امام خمینی(ره) از شرق و غرب نترسید و یک‌تنه قیام کرد و با اطمینان فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و دیدید که هیچ غلطی هم نتوانست بکند، با اطمینان و اتکاء به خدا بود.

لازم به‌ذکر است ابتدا دانشجویان دانشگاه آزاد واحد شمال شرق تهران از این دانشگاه به‌صورت دسته منظم عزاداری به سمت مقبره شهدای گمنام حرکت کردند و عزاداری خود را در این مقبره ادامه دادند.

همچنین پس از پایان سخنرانی صابر خراسانی به شعرخوانی آیینی پرداخت و سپس شرکت کنندگان با نوای حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح‌الله بهمنی به عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه الزهرا(س) پرداختند.

گفتنی است دانشجویان دانشگاه تربیت افسری امام حسین(ع) هم در این مراسم شرکت داشتند./956/پ202/ع

ارسال نظرات