۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۲۸۵
آیت الله کعبی در دیدار سفیر سنگاپور:

سیاست آمریکا منافقانه است/ مدیریت دینی عرصه را برای گسترش علم فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار سفیر سنگاپور با تاکید بر این که دولت مردان آمرکیا در سیاست های خود منافقانه عمل می کنند، گفت: آمریکایی ها در سیاست های خود حسن نیت ندارند و منافقانه عمل می کنند.
آيت الله عباس کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه در دیدار سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران، این کشور را از کشورهای مهم آسیای شرقی دانست و محورهایی که می تواند مبنای مشترک فعالیت دو کشور قرار گیرد را فراوان ذکر کرد.
آیت الله کعبی از تلاش های دولت سنگاپور در جهت مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر یک امر حقوق بشری است و قاچاقچیان مواد مخدر به خاطر سود آوری بشریت را نابود می کنند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توجه به این که در همسایگی افغانستان قرار دارد متحمل هزینه های فراوان انسانی و بشری به نمایندگی از مردم جهان در راستای مبارزه با مواد مخدر شده است.
آیت الله کعبی با تاکید بر این که باید فصل مشترکی از همکاری ها در راستای مبارزه با مواد مخدر آغاز و توسعه داده شود، ابراز داشت: سازمان ملل متحد نیز باید در این راستا همکاری بیشتری داشته باشد، اما متاسفانه به نحو شایسته در این جهت وارد میدان نشده است.
عضو جامعه مدرسین در ادامه با تاکید بر این که قم همچون نجف اشرف پایتخت مذهبی و فرهنگی شیعیان جهان است، گزارشی درباره مراکز مهم حوزوی از جمله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و کارکردها و فعالیت های آن ارائه کرد.
آیت الله کعبی با اشاره به حاکمیت دین در جمهوری اسلامی تاکید کرد: کشور ما برپایه مردمسالاری و دمکراسی آمیخته با ارزش های اسلامی اداره و مدیریت می شود، دانشگاه های ما پیشرفته هستند، دانش هسته ای بومی، پیشرفت های علمی در عرصه صنعت و پزشکی، سلول های بنیادین و سایر عرصه ها در چارچوب دولت دینی محقق شده است.
هیچ تضادی بین علم و ایمان وجود ندارد
عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: مدیریت دینی عرصه را برای گسترش علم فراهم می کند، ما در ایران علم و ایمان را با هم آمیخته کرده ایم و هیچ تنافی بین این دو وجود ندارد، بلکه ایمان باعث پیشرفت علمی است. 
وی افزود: ما امروز نمی توانیم نسبت به تاثیر دین در دنیای معاصر غافل شویم، هنگامی که ما از دین و تعالیم الهی سخن می گوییم برای ساخت دنیای آکنده از عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی، توجه به اصالت های خانوادگی و شادابی و نشاط، سلامت و امنیت، امید به زندگی و حل بحران های اجتماعی بشری صحبت می کنیم.
بحران هویت جوامع بشری را تهدید می کند
آیت الله کعبی تاکید کرد: امروز بشریت معاصر با بحران هایی مواجه است، بحران هویت، بحران خانواده، بحران معنویت، مدرنیسم نیاز به محتوای فرهنگی دارد و دین می تواند این محتوا را تامین کند و باید بین سنت و مدرنیسم آشتی ایجاد کند و جمهوری اسلامی متکفل آمیختگی این دو است.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار کرد: مشکل عمده ای که امروز بشریت با آن مواجه است، ظلم و ستمی است که به نام دمکراسی و حقوق بشر به کشورهای مستقل می شود، تحمیل ارزش های کشورهای نظام سلطه بر نظام های دیگر مساله ای است که باید در اصلاح ساختار سازمان ملل و شورای امنیت حل شود و فرهنگ ها و تمدن های بزرگ بشری باید نماینده داشته باشند.
 سازمان ملل و شورای امنیت در انحصار کشورهای استکباری است
آیت الله کعبی افزود: متاسفانه در حال حاضر شورای امنیت در انحصار کشورهای استکباری است و فرهنگ ها و تمدن ها در آنجا نماینده ندارند.
تحریم ها علیه ایران ظالمانه است
وی تحریم ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران را ظالمانه دانست و تاکید کرد: برپایه اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از تحریم ها فراروی جمهوری اسلامی ایران است و ملت ایران به خوبی راه عبور از فشارها و تحریم ها را بلد است.
آیت الله کعبی اسلام هراسی را یکی از ظلم های آمریکا به فرهنگ و تمدن معاصر دانست و تصریح کرد: اینها اسلام را به عنوان چهره ای خشن معرفی کنند در حالی که القاعده ساخته و پرداخته دست خود آنها است.
ملت ایران راه عبور از تحریم ها را بلد است
وی با تاکید بر این که ملت ایران راه پیشرفت را با صبر و استقامت طی می کند، ابراز داشت: ملت ما راه عبور از تحریم ها را نیز یافته است و تحریم ها باعث شد که ابداع و خلاقیت جوانان ما بیشتر شود؛ هشت سال دفاع مقدس نیز باعث شد که ما در صنعت نظامی پیشرفت کنیم و البته کشورهایی که در شکست تحریم ها پیشگام شوند نزد ملت ایران عزیز خواهند بود.
وی تاکید کرد: شما یقین بدانید آمریکا مسیر افول را طی می کند چون ظلم به بشریت دوام ندارد، متفکران آنها نیز به این نکته اذعان می کنند و جوزف نای نیز در کتاب قدرت نرم به این مساله اشاره می کند.
اسناد زیادی از سیاست منافقانه آمریکا داریم
آیت الله کعبی تاکید کرد: کشورهای متکی به ملت های خود و کشورهای برخوردار از فرهنگ و تمدن و فکر انسانی آینده بهتری خواهند داشت، نباید به آمریکا اعتماد کرد، ما به آنها خوشبین نیستیم و ریشه تمام ستم ها به ملت ایران بعد از انقلاب ناشی از ظلم آمریکا است و ما همچنان دولت آمریکا را شیطان بزرگ می دانیم چراکه آنها در سیاست های خود حسن نیت ندارند و منافقانه عمل می کنند و اسناد بسیار زیادی در این جهت داریم./924/پ201/ج
ارسال نظرات