۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۳۱۳

تاکید سفیر سنگاپور در ایران بر گسترش مناسبات فرهنگی دو کشور

خبرگزاری رسا ـ سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما آماده گسترش تعاملات فرهنگی بین دو کشور هستیم و ایران را کشوری با تمدن کهن و با افتخار می دانیم.
سفير سنگاپور در ايران
به گزارش خبرگزاری رسا، چیوتای سو سفیر سنگاپور در کشورمان روز چهارشنبه به شهر مقدس قم سفر و با آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین و همچنین شماری از مسؤولان استان دیدار و گفت وگو کرد.
بر اساس این گزارش وی در حاشیه دیدار با آیت الله کعبی رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین در سخنانی حضور در شهر مقدس قم و دیدار با علما را افتخاری برای خود دانست و ایران را کشوری با تمدن و با سابقه دیرین در علم و دانش ذکر کرد.
وی با تاکید بر این که ایران نقش مهمی در مسائل منطقه ای دارد، بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری های ایران و سنگاپور در عرصه های مختلف به ویژه عرصه فرهنگی تاکید کرد.
سفیر سنگاپور با اشاره به تلاش های این کشور و جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران و تلاش های آنها نبود مواد مخدر به تمام دنیا ارسال می شد و تهدیدات مختلفی متوجه مردم جهان می گشت.
وی افزود: آیین ها و نژادهای مختلفی در سنگاپور زندگی می کنند و مسلمانان نیز بخشی از جامعه ما هستند، اما دولت ما دولتی سکولار است.
سفیر سنگاپور در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که ما نیز همچون جمهوری اسلامی ایران با تروریسم مخالف و ضد هستیم، تصریح کرد: ایران کشوری ضد تروریست است و ما از شما تشکر می کنیم.
چیوتای سو همچنین ضمن بازدید از شماری از مراکز علمی و فرهنگی شهر مقدس قم با شهردار و شماری از معاونین استانداری قم دیدار و گفت وگو کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات